سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تازه های انتشارات حوزوی در نمایشگاه کتاب استان قم

مدیر عامل دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم ترین شرایط برای رونق بازار کتاب و رشد فرهنگ مطالعه، تقویت قدرت خرید مردم است

محمد رضا احمدی دانا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که استقبال مردم از این دوره از نمایشگاه کتاب استان قم آن طور که باید و شاید راضی کننده نبوده است، اظهار داشت: یک بخشی از این موضوع به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم باز می گردد که باعث شده مردم کمتر بتوانند کتاب بخرند.

وی افزود: تقویت قدرت اقتصادی مردم تا حدود زیادی باعث می شود که کتاب در سبد خرید خانوار جایگاه بهتری داشته باشد هر چند که نباید از بحث فرهنگ سازی در این باره نیز غافل شد.

این فعال حوزه نشر و کتاب بیان داشت: در این چند ساله که ما ارتباط با بحث کتاب و انتشارات داشته ایم به عینه دیده ایم که متاسفانه، بسیاری از جوان ها و مردم ما با کتاب خواندن بیگانه هستند و به خصوص این روزها همه مشغول به تبلت و تلفن های همراه هوشمند شده اند و کمتر با کتاب و مطالعه آن انس می گیرند.

وی گفت: آن چه ضرورت دارد این که باید از طریق ابزار هنر و رسانه به فرهنگ سازی در این باره روی آورد و به خصوص از الان روی نسل جدید کودک ونوجوان سرمایه گذاری کرد.

مدیر عامل دفتر انتشارات اسلامی با اشاره به این که این انتشارات در نمایشگاه امسال حدود دو هزار عنوان کتاب عرضه کرده است، افزود: امسال 35 کتاب چاپ اول داشتیم که تقریباً معادل انتشار کتاب چاپ اول در سال گذشته می باشد و بیشتر موضوعاتش هم اصول و فقه و کتب حوزوی است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha