پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 372692
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
آیت الله وافی

حوزه/ نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری در نشست بانوان حوزوی یزد گفت : در طول تاریخ اسلام و حتی انقلاب اسلامی مشاهده کرده ایم کسانی که از نظر اعتقادی و عمل به محکمات اعتقادی پایبند نبوده اند در مسیر سقوط قرار گرفته اند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت الله شیخ ابوالقاسم وافی، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نشست بانوان حوزوی یزد اظهار داشت : در قرآن دو نوع آیات « محکمات» و « متشابهات» وجود دارد و آنچه که می توانیم از این آیات در زندگی روزمرّه خود اجرا کنیم عمل به محکمات قرآن است که اعتقادات، اخلاق و عمل را شامل می شود.

وی افزود : هم در روایاتی که به دست ما رسیده و هم در سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز « محکمات» و « متشابهات» را می بینیم و می توان با یک برنامه ریزی در زندگی خود به این محکمات عمل کرد.

این استاد حوزه، بانوان حوزوی را پیروان مکتب امیر المؤمنین(ع) توصیف کرد و گفت : همه ما به عنوان پیروان حضرت زهرا(س) و امیرالمرمنین(ع) می بایست از این سه سرچشمه محکمات قرآنی، روایات و سیره ائمه بهره مند شویم و در زندگی خود پیاده کنیم.

آیت الله وافی در توصیه عملی به بانوان حوزوی اظهار داشت : ابتدا برای شروع در عمل به محکمات بیاییم سه گزینه از محکمات قرآنی، سه گزینه از محکات اخلاقی و سه گزینه از محکمات اعتقادی را در دستور کار خود قرار دهیم ودر فرصت های بعدی گزینه های بیشتری به آن اضافه کنیم.

وی تأکید کرد : در طول تاریخ اسلام و حتی انقلاب اسلامی مشاهده کرده ایم کسانی که از نظر اعتقادی و عمل به محکمات اعتقادی پایبند نبوده اند در مسیر سقوط قرار گرفته اند .

وی تصریح کرد : اساس آیات مکی روی سه محور « تحکیم پایه های اعتقادی»، « تحکیم پایه های اخلاقی» و « تحکیم روش زندگی»  بوده  و آنچیزی که باید برای حوزه های علمیه خواهران مهم باشد تربیت انسان های وارسته و مهذب است .

خاطره ناگفته از امام خمینی(ره)

آیت الله وافی در ادامه به خاطره ناگفته ای از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : روزی در قم در جلسه درس امام خمینی(ره) حاضر شدم و ایشان به وضعیت پس از رحلت آیت الله حایری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم اشاره کردند و فرمودند : در زمان ایشان وضعیت مالی خوب نبود و به هر طلبه مبلغ ناچیزی شهریه تعلق می گرفت و مرحوم حایری یزدی نیز به اندازه طلبه ها شهریه می گرفت و پس از رحلت ایشان 800 نفر طلبه ورشکسته در حوزه بودیم ولی در دل مردم جای داشتیم.

وی به وضعیت فعلی حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود : هم اکنون پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور 20 هزار طلبه از سراسر جهان برای تحصیل هستیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha