جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بصیرت

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که جامعه امروز ما نیازمند بصیرت و ولایت مداری فاطمی است، تصریح کرد: همه مردان و زنان جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مازندران، حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در ساری برگزار شد با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در ولایت مداری نظیر نداشت، گفت: این بانوی نمونه اسلام خود را وقف اسلام و ولایت کرده بود.

وی با بیان این که حضرت فاطمه (س) همواره در خدمت اسلام و ولی خدا بود، افزود: دخت نبی مکرم اسلام الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری در جامعه دینی محسوب می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران از حضرت فاطمه (س) به عنوان کوثری برای اسلام یاد کرد و بیان داشت: تبعیت محض از ولایت مهم ترین ویژگی این بانوی نمونه اسلام بود.

حجت الاسلام میرعمادی، ولایت پذیری امروز جامعه اسلامی را فرهنگی به یادگار مانده از آن بانوی ارزشمند اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیم محض ولایت و رهبری بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که دخت نبی مکرم اسلام اسوه زنان و مردان در جامعه دینی به شمار می روند، بیان داشت: جان پاک این بانوی ارزشمند اسلام در راه اعتلای اسلام و ولایت تقدیم شد.

وی با بیان این که جامعه امروز ما نیازمند بصیرت و ولایت مداری فاطمی است، خاطرنشان کرد: همه مردان و زنان جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام میرعمادی، تبیین جایگاه والا و ارزشمند حضرت فاطمه(س) برای نسل جوان به ویژه بانوان جامعه اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: هنوز جامعه ما با اندیشه های والای این بانوی نمونه اسلام آشنایی کامل ندارد.

وی همچنین به اشاره به نحوه زندگی، ازدواج و خطبه ها و شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: زنان مسلمان باید ایشان را الگوی خود در زندگی قرار داده و خواسته ها و مهریه های خود را در حد توان مردان قرار دهند تا مشکلات زندگی کمتر شود.

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زنان جامعه اسلامی الگویی جامع و برتر از حضرت فاطمه (س) ندارند، تصریح کرد: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.

حجت الاسلام میرعمادی، حفظ عفاف و حجاب برای زن را ضروری دانست و با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: اگر زنی بخواهد غیر از دستورات الهی گام بردارد به یقین جزای سختی در انتظار او خواهد بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج الگوهای غربی در جامعه دینی، تصریح کرد: امروز سیره عملی ائمه معصومین(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز است تا از هجمه های خطرناک دشمنان مصون بمانند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha