سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 373124
۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
مسجد فیلیپین

حوه / مسئولین محلی ناحیه مسلمان‌نشین خودمختار مینداناو، بزرگترین جزیره فیلیپین، بودجه ۷۷ میلیون پزو (۱.۷۵ میلیون دلار) از بودجه توریستی این منطقه را به بازسازی قدیمی‌ترین مسجد این کشور که در جنوبی‌ترین نقطه مجمع الجزایر واقع شده اختصاص دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از interaksyon.com، مسئولین محلی ناحیه مسلمان‌نشین خودمختار مینداناو، بزرگترین جزیره فیلیپین، بودجه 77 میلیون پزو (1.75 میلیون دلار) از بودجه توریستی این منطقه را به بازسازی قدیمی‌ترین مسجد این کشور که در جنوبی‌ترین نقطه مجمع الجزایر واقع شده اختصاص دادند.

انگر دون مصطفی لونگ، وزیر امور عام‌المنفعه و بزرگراه‌ها در فیلیپین گفت: این سازمان قصد بازسازی و مرمت کریم المخدوم سیمونول در قدیمی‌ترین مسجد این جزیره واقع در استان تاوی تاوی را دارد. زیرا این مسجد با قدمت تاریخی یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی این کشور محسوب می‌شود.

او همچنین اعلام کرد: علاوه بر بازسازی و مرمت مسجد، قرار است در پروژه‌های زیربنایی دیگری، جاده‌ها و راه‌های ختم شونده به این مسجد نیز ارتقاء و توسعه پیدا کند. ما قصد داریم نه تنها روی مسجد شیخ مخدوم سرمایه گذاری نماییم بلکه جاده‌های منتهی به این مسجد و مناطق پیرامون آن را نیز مد نظر داریم و معتقدیم که این منطقه از پتانسیل توریستی بالایی برخوردار است.

مسئولین محلی معتقدند که پروژه بازسازی و مرمت مسجد 6 ماه به طول می‌انجامد.

مسجد شیخ مخدوم در سال 1380 میلادی در روستای ماهیگیران توبیغ در شهر سیمونول در ایالت تاوی تاوی بدست یک تاجر عرب احداث شده است. این مسجد توسط کمیسیون ملی تاریخی و گنجینه فرهنگی ملی در موزه ملی به عنوان آثار باستانی معرفی شد.

 طبق آمار درآمدهای توریستی در فیلیپین، در سال 2015 بیش از 55 هزار توریست خارجی و داخلی از تاوی تاوی بازدید کرده‌اند که نسبت به سال 2014، 14% افزایش داشته است و صنعت توریسم منبع درآمد ارزشمندی برای اقتصاد کشور فیلیپین محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha