پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 373331
۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
نرم افزار نسخه دو شیخ محمد السندی

حوزه/ نسخه دوم نرم افزارآثار شیخ محمد السند در فضای مجازی و توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه‎های تخصصی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در بخش های مختلف از جمله احیای آثار و تراث اسلامی علمای حوزوی ایرانی و غیر ایرانی برگزار می شود.

از جمله فعالیت های اخیر این مرکز می توان به تولید مجموعه آثار شیخ محمد سند از علمای شیعه نسخه ۲ در فضای مجازی اشاره کرد که به همت متخصصان داخلی این مرکز انجام شده است.

در این مجموعه آثار که با زبان واسطه کاربری فارسی تهیه شده است متن کامل ۶۲ عنوان در ۸۴ جلد کتاب از آثار آیت‌ الله شیخ محمد سند، در موضوعات: عقاید و معارف اسلامی، ادعیه و زیارت، معصومان علیهم السلام، تفسیر و ... به چشم می خورد.

این نرم افزار در واقع در قالب طرح جمع آوری و تولید آثار اندیشمندان و بزرگان, عقاید و كلام, فقه و احکام است که درسیستم عامل ویندوز قابل استفاده است.

برخی امکانات و قابلیت های این نرم افزار شامل جستجو به روش‌ های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست کتاب‌ های برنامه و آیات قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌ نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و قابلیت‌ های پژوهشی به همراه امکانات: یادداشت‌ برداری، ذخیره‌ سازی، ویرایش و چاپ متن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha