جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب در میان زنان ژاپنی

حوزه / زنان مسلمان با دعوت از شهروندان ژاپنی به مسجد توکیو کومی، پوشش اسلامی را تشویق کردند. زنان ژاپنی که در این مراسم شرکت کردند تا پوشیدن روسری‌ها و شال‌های رنگی، از پوشش اسلامی و فرهنگ دین مبین اسلام استقبال به عمل آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»گروهی از زنان محجبه مسلمان در کشور ژاپن سعی در ترویج حجاب و پوشش اسلامی برای ایجاد فرهنگ اسلامی در این کشور را دارند و امیداورند تا با ایجاد علاقه به حجاب در میان مردم، تبادلات میان فرهنگ ژاپنی و اسلام را در این کشور تقویت کنند.

هدف این زنان مسلمان که در ژاپن زندگی‌ کنند مبارزه با پیش‌داوری‌های گسترده جهانی علیه حجاب در سرتاسر دنیای اسلام است تا به مردم نشان دهند که پوشش اسلامی زنان مسلمان، برگرفته از اعتقاد آن‌ها به حجب و حیای دینی می‌باشد.

در این راستا، زنان مسلمان با دعوت از شهروندان ژاپنی به مسجد توکیو کومی، یکی از بزرگترین مساجد ژاپن که در منطقه تجاری شیبویا در ژاپن واقع شده، پوشش اسلامی و حجاب را ترویج و تشویق کردند.

زنان ژاپنی که در این مراسم شرکت کردند تا پوشیدن روسری‌ها و شال‌های رنگی، از پوشش اسلامی و فرهنگ دین مبین اسلام استقبال به عمل آوردند. یکی از زنان مسلمان با توضیح این مسئله که پوشش اسلامی بخشی از فرهنگ دینی و پرستش پرودگار محسوب می‌شود، درباره احساس زنان محجبه به شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: زمانی که پوشش و حجاب اسلامی را رعایت می‌کنیم، حس اعتماد به نفس در ما تقویت شده و احترام دیگر افراد جامعه را بدست می‌آوریم.

آسیه ساکاماتو، یک دختر 23 ساله تازه مسلمان است که در یک شرکت در توکیو کار می‌کند و شال سیاه تحسین برانگیزی به سر کرده است. او که در دوره دانشجویی به دین اسلام گرویده درباره حجاب می‌گوید: پیش از اینکه به دین اسلام گرایش پیدا کنم همیشه لباس‌های نامناسب و کوتاه به تن می‌کردم تا اینکه با اسلام آشنا شدم و از آن پس همه چیز برایم تغییر کرد. جذبه اسلام برای من اصول اسلامی در مدارا و حفظ نگرش مثبت در مواجهه با سختی‌ها بود. پس از آن تصمیم گرفتم با حفظ حجاب اسلامی به مردم نشان دهم که مسلمان هستم اما والدینم سعی داشتند مرا از این کار بازدارند زیرا پیش‌داوری‌های غلطی درباره دین اسلام داشتند. با این حال آن‌ها نیز پس از مدتی با مشاهده پایبندی مذهبی و اسلامی من به این نتیجه رسیدند که باید به انتخاب من احترام بگذارند.

ساکاموتو معتقد است که مسلمانان باید از طریق اعمال و رفتارشان دیدگاه مردم را نسبت به مسلمانان تغییر داده و درباره نظر مردم ژاپن درباره حجاب نیز می‌گوید: بسیاری از مردم و حتی سالمندان ژاپنی حجاب مرا زیبا توصیف می‌کنند.

رواج حجاب در میان غیرمسلمانان

حجاب و لباس‌های اسلامی توجه روز افزون بسیاری از زنان غیرمسلمان ژاپنی را به خود جلب کرده است و بسیاری از غیرمسلمانان در مراسم حفظ حجاب در روز حجاب مشارکت کردند.

آیانا اوکی دانشجوی 22 ساله دانشگاه از میتاکا در جنوب توکیو که از طریق شبکه‌های اجتماعی از این مراسم باخبر شده می‌گوید: من همیشه تصور می‌کردم که زنان مسلمان به زور حجاب سر می‌کنند و برخلاف تصورات قبلی‌ام متوجه شدم که زنان مسلمان به انتخاب خود حجاب می‌پوشند. این مراسم فرصت مناسبی بود تا درباره اسلام بیشتر بیاموزم زیرا من هیچ دوست مسلمانی ندارم.

حتی برگزارکنندگان مسلمان مراسم نیز از حضور بسیاری از غیرمسلمانان در این تجمع که به منظور کسب اطلاعات و آموزش بیشتر درباره اسلام بود، متعجب شده بودند.

سبک لباس اسلامی در ژاپن

سینی چی اوریتا، 37 ساله معلم مدرسه و دانشجوی دانشگاه کیو نیز نیز در آوریل سال گذشته یک انجمن سبک لباس اسلامی در ژاپن براه انداخته است. هدف از تشکیل این انجمن حمایت از کمپانی‌های ژاپنی است که لباس‌های اسلامی را با پارچه‌های ژاپنی کیمونو، ابریشم و لباس‌های سنتی ژاپنی تولید می‌کنند. و هدف آن‌ها ارائه محصولات اسلامی به دنیای اسلام است. اوریتو که در حال حاضر قصد تولید محصولات جدیدی از پارچه‌های سنتی ژاپنی با فرهنگ و پوشش اسلامی دارد می‌گوید: در آینده قصد دارم تا با گسترش تجارت اسلامی در ژاپن، درک فرهنگ اسلامی و فرهنگ مسلمانان را در میان مردم ژاپن افزایش دهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha