پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت‌‌الاسلام قاسمی نورآبادی

حوزه/ رئیس بنیاد ترویج فرهنگ اسلامی کشور، با بیان اینکه خانواده اصلی ترین نهاد تربیتی است، گفت: برای داشتن جامعه ای با تربیت دینی لازم است خانواده ها را بیش از پیش با سبک زندگی اسلامی آشنا کنیم.

حجت الاسلام احسان قاسمی نورآبادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز به اهمیت و جایگاه تربیت دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و خانواده را اصلی ترین نهاد تربیتی دانست.

وی با عنوان اینکه پایه و اساس شکل گیری جامعه از خانواده شروع می شود، بیان کرد: برای داشتن جامعه ای با تربیت دینی ، لازم است خانواده ها را بیش از پیش با سبک زندگی اسلامی آشنا کنیم.

رئیس بنیاد ترویج فرهنگ اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از عوامل مهم تربیتی است که پس از خانواده پرورش فرزندان را بر عهده دارد.

حجت الاسلام قاسمی نورآبادی ابراز داشت: امروز حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با یکدیگر مرتبط بوده و همه ساله تعدادی از مبلغین خود را به مدارس در راستای تبلیغ و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان اعزام می کند.

وی یادآور شد: در برخی از اوقات مبلغین به صورت جهادی در مدارس مشغول به فعالیت های تبلیغی می شوند.

رئیس بنیاد ترویج فرهنگ اسلامی خاطرنشان ساخت: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در دهه 80 با هدف ایجاد رابطه عمیق میان حوزه و مدارس شکل گرفت که در این راستا مدارس امین راه اندازی و مورد استقبال تعداد زیادی از اولیاء دانش آموزان قرار گرفت.

حجت الاسلام قاسمی نورآبادی با اشاره به نکات مهم تربیتی، تصریح کرد: مسئولان و مربیان امر تربیت باید با هدفی مشخص و الگویی مناسب فعالیت داشته باشند؛ چراکه بدون تعیین و ارائه الگوی مناسب نمی توان در امر مهم تربیت و پرورش موفق عمل کرد.

وی ایجاد جذابیت در امر تربیت را موضوع مهمی دانست و افزود: افراد متخصص باید به مقوله تربیت پرداخته و جذابیت لازم را ایجاد کنند.

رئیس بنیاد ترویج فرهنگ اسلامی با تأکید بر اینکه باید محتوای مناسبی در راستای تربیت به فرزندانمان ارائه کنیم، بیان داشت: امروز متخصصان خوبی در مباحث علوم اسلامی در حوزه های علمیه داریم که همواره به امر پژوهش مشغول بوده و آماده خدمت می باشند.

حجت الاسلام قاسمی نورآبادی در پایان به ارتباط کم حوزه و آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تعداد اندک مبلغین و کم بودن ظرفیت برنامه هایی که در مدارس برگزار می شود، ارتباط این دو مجموعه مهم را محدود کرده است که باید تقویت شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha