پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: شهداء کسانی بودند که برای دفاع از اسلام و انقلاب، سر از پا نمی شناختند و باید به آرمان ها و راه آنان وفادار باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع دست اندرکاران راهیان نور طلاب و روحانیون قزوین، گفت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس یادگار ایثارها و فداکاری های کسانی است که دلباخته پروردگار بودند که به ندای حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و عزت انقلاب اسلامی برای آنها اهمیت فراوانی داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که رزمندگان دوران دفاع مقدس نسبت به امام خمینی(ره) بصیرت داشته و بر پیروزی خون بر شمشیر اعتقاد داشتند، ابراز داشت: این رزمندگان دلاور کسانی بودند که برای دفاع از اسلام و انقلاب سر از پا نمی شناختند و اعتقاد داشتند که هر روز عاشورا و هر سرزمینی کربلا است.

وی، به اعزام کاروانهای راهیان نور به یادمانهای 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: راهیان نور یکی از برنامه های بسیار تاثیر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: بازدید از مناطق دوران دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور، تعلقات دنیایی را از انسان دور می سازد و روح و فکر را متوجه آخرت می گرداند و این تفکر را نهادینه می کند که ما با خدای خود معامله می کنیم  و از دست دادن جان و مال را در راه خدا مقدمه رستگاری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان تاکید کرد: راهیان نور موجب زنده نگه داشتن اهداف شهدا در جامعه و آشنا سازی نسل نوجوان و جوان که آن دوران شور حماسه را از نزدیک لمس نکرده اند، می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha