یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
جشنواره خاطره نگاری اشراق

حوزه/ مدیر دفتر هنر و ادبیات مقاومت حوزه هنری گفت: خاطرات تبلیغی هم مانند خاطرات انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ادبیات تازه ای در اختیار ما قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  سرهنگی در مراسم اختتامیه «جشنواره خاطره نگاری اشراق» که در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: در جنگ جهانی اول وقتی که بوشهر اشغال شد، مبارزان تنگستان درباره اصول جنگی از سید عبدالله بلادی، از علمای برجسته آن منطقه سؤال کردند، ایشان  اوامر زیادی بر اساس قرآن و روایات در مسائل جنگی ارائه دادند.
وی با اشاره به برخی از 110 فرمان جنگی این عالم دینی گفت: از جمله فرامین ایشان، ثبت گزارش و خاطره نویسی از تمامی اوضاع جنگی و دیگری عکاسی از صحنه های جنگ بود. مسئله ای که درست است در 100 سال پیش مطرح شده است، ولی گویی برای امروز نیز وجود دارد.
مدیر دفتر هنر و ادبیات مقاومت حوزه هنری افزود: انقلاب اسلامی با حضور مردم عادی به پیروزی رسید و همین مردم پس از انقلاب خاطرات را نوشتند؛ پس از دفاع مقدس نیز خاطرات ارزشمندی از سوی مردم و رزمندگان ثبت شد که ادبیات جدیدی پیش روی ما گشود.
وی خاطرنشان کرد: خاطرات تبلیغی  هم مانند خاطرات انقلاب و  هشت سال دفاع مقدس، ادبیات تازه ای  در اختیار ما قرار خواهد داد. این ادبیات جدید زمانی به ادبیات ما ضمیمه می شود که این خاطرات که در دورافتاده ترین مناطق کشور است، ثبت شود.
313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha