جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ چهارمین نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در سال ۹۴

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ملکی از حضور تاثیر گذار طلاب خواهر در آموزش و پرورش تقدیر کرد و گفت: آماده کردن طلاب قبل از حضور و خدمت در آموزش و پرورش بسیار ضروی است.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  مجتبی ملکی در نشست اعضای ستاد همکاریهای  آموزش و پرورش  و حوزه علمیه  خواهران که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزارشد گفت: از سه سال قبل  بحث حضور سرباز طلبه در آموزش و پرورش  در قالب ایده ای مطرح شد و در نهایت از سوی مقام معظم رهبری مورد پذیرش و به تصویب نهایی رسید.

وی بیان داشت: در حال حاضر 500 نفر به عنوان سرباز طلبه مورد برنامه ریزی قرار گرفته  و این ستاد به دنبال این است که این طلاب را در آموزش و پرورش به خدمت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین  ملکی از حضور تاثیر گذار طلاب خواهر در آموزش و پرورش  تقدیر کرد و گفت: آماده کردن طلاب قبل از حضور و خدمت در آموزش و پرورش  بسیار ضروی است  و  در این عرصه باید همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و ستاد همکاری برای گذراندن مهارت های آموزشی  طلاب ورود به آموزش و پرورش دیده شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: تمام هدف مسئولین ستاد این است که سند چشم اندار و بنیادین آموزش به درستی به اجرا گذاشته شود.

در ادامه حجت الاسلام  والمسلمین محمودملکدار نیز در سخنانی گفت:  در سال های اخیر با تصویب طرح هایی مانند سرباز طلبه  در حوزه گام خوبی در عرصه همکاری با نهادی مختلف در کشور برداشته شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر این طرح در 28 نهاد در حال اجرا است و حدود1500 نفر از طلاب در قالب این طرح در حال خدمت در نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی اند.

حجت الاسلام  والمسلمین ملکدار ادامه داد: تا کنون آموزش های مهارتی و مدیریتی برای بهتر شدن فعالیت های طلاب در قالب ده سر فصل به آنها آموزش داده شد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش هم یکی از نهادهای استفاده کننده از این طرح است و این نهاد هم درخواست 500 سرباز طلبه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین  ملک دار گفت:  طلاب وظیفه، با داشتن حداقل سطح یک و حداکثر سطح 4 می توانند در قالب این طرح قرار بگیرند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم با بیان این که همه نهادها به خوبی نتوانستند از این طرح و سهمیه ارائه داده شده، استفاده کنند برهمکاری همه نهادها برای بهتر اجرا شدن فعالیت ها تاکید کرد.

وی گفت:  هزینه این طرح برای آموزش هر طلبه تعیین شده که بر عهده نهاد خدمت گیرنده سرباز طلبه گذاشته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha