شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام هادی حسینخانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه، نقش مدیران مدارس علمیه را در گسترش ارزش های اخلاقی در میان طلاب مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: مدیران باید در این عرصه جهاد گونه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور چهارشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، توجه به مسائل تهذیبی در حوزه های علمیه را یک اصل مهم و غیر قابل انکار دانست و  گفت: معاونت تهذیب با هدف رشد و تقویت مبانی اخلاقی و تهذیبی در حوزه های علمیه تشکیل شده است.

وی با بیان این که شناخت آسیب های احتمالی و رفع آن یکی از مهم ترین برنامه ها و دغدغه های معاونت تهذیب حوزه های علمیه است، افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و در تلاش هستیم راهکارهای لازم و اثرگذار را برای هر یک آسیب ها در نظر بگیریم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور به موضوع تقوای الهی در زندگی طلبگی اشاره کرد و با بیان این که این عنصر مهم مانع محکمی در برابر بسیاری از انحراف ها و مشکلات است، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه در همین مسیر گام بر دارد به حتم از هر گونه آسیب احتمالی اخلاقی مصون خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در ادامه با تأکید بر این که یک طلبه موفق باید در برابر مشکلات و ناملایمات احتمالی صبر و داشته باشد، گفت: اخلاق حسنه در برخورد با دیگران نیز می تواند یک طلبه را در عرصه ای که آغاز کرده موفق گرداند.

وی همچنین بر ضرورت تقویت و گسترش دروس اخلاقی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: به طور حتم تقویت این دروس به رشد مباحث اخلاقی در میان طلاب کمک شایانی خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه، نقش مدیران مدارس علمیه را در گسترش ارزش های اخلاقی در میان طلاب مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: مدیران باید در این عرصه جهاد گونه عمل کنند تا شاهد دستاوردهای اخلاقی مناسبی در مدارس علمیه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان به راه اندازی نخستین مرکز مشاوره در حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و با مهم ارزیابی کردن راه اندازی این گونه مراکز، گفت: در این مراکز مشاوره می توان بسیاری از مشکلات و آسیب های احتمالی پیش روی طلاب است را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha