پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ولایت مداری مرتبه دارد، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در ولایت پذیری از بالاترین رتبه برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، با تسلیت ارتحال آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، از ایشان به عنوان عالمی مجاهد و خدمتگزار به آستان ملائک پاسبان حضرت رضا(ع) یاد کرد و گفت: فقدان این عالم وارسته، به حتم ثلمه ای بزرگ برای نظام اسلامی، حوزه های علمیه و روحانیت معظم است.

وی حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و سران قوا در مراسم تشییع پیکر این عالم مجاهد را نشان دهنده جایگاه رفیع این عالم وارسته دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله واعظ طبسی شخصیتی کم نظیر و یار و همراه وفادار و صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود پیروی از حضرت زهرا(س) در عرصه سیاسی را زمینه ساز تداوم خط امام راحل و پیروری از ولی امر مسلمین جهان دانست و تصریح کرد: امروز سیره عملی آن حضرت، بهترین الگو برای جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه را تجدید پیمان ملت بزرگ ایران با آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت: ملت با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی بار دیگر با حضور حماسی و گسترده خود در پای صندوق های رأی دلبستگی خود به امام راحل و کسانی که به امام و رهبری منتسب هستند را نشان دادند.

وی ولایت مداری را مهم ترین شاخصه های و ویژگی های آن بانوی نمونه اسلام دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق" اتم و اکمل "ولایت مداری و پیروی از ولی امر بودند.

 حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ولایت مداری رتبه و مرتبه دارد، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در ولایت پذیری از بالاترین رتبه برخوردار بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز به معنای واقعی ولایت مدار بود و هیچ گاه سکوت و یا فریادی غیر از ندای پیامبر(ص) بر نمی آورد، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و در زمان امیرمؤمنان (ع) نیز تنها در نقش سرباز ولایت نقش آفرینی می کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، سیره فاطمی را مهم ترین نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: باید سیره عملی آن حضرت در همه بخش های جامعه تبیین و ترویج شود، تا شاهد رشد و تعالی روز افزون جامعه دینی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha