پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ مراسم دومین روز از ایام عزاداری حضرت فاطمه(س) امروز با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در بیت معظم له و با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام بندانی نیشابوری در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در بیت آیت الله العظمی وحید، به شخصیت حضرت خدیجه (س)اشاره کرد و گفت:  این بانوی اسلام، آشنای به مباحث کسب و کار حلال بود و قبل از اسلام مباحث مضاربه را می دانست از این طریق تجارت می کرد و خدا هم بهترین انسان روی زمین را به عقد او در آورد و لیاقت بهترین زن و مادر بودن را با او عنایت کرد که از پرتو او، دختری به دنیا آمد که مادر 11 نور آسمانی شد.

 سخنران این مراسم بیان داشت: خدیجه(س) همسر باوفایی برای پیامبر(ص) بودند، موقعی که مردم به سمت پیامبر سنگ و چوب پرتاب می کردند این خدیجه(س)  بود که خود را سپر بلای پیامبر(ص) می کرد و نمی گذاشت سنگ و چوب به رسول خاتم(ص) برخورد کند.

خدیجه فدایی راه پیامبر و اسلام

حجت الاسلام بندانی نیشابوری بیان داشت: آن بانوی با عظمت خدمات زیادی به اسلام کرد، ثروت خود را برای ترویج دین در اختیار پیامبر(ص) گذاشته بود و حتی مردم با هزینه خدیجه(س) به مدینه رفته بودند و مهمترین خدمت این بانوا با عظمت به اسلام و دین، محاصره در شعب ابیطالب بود.

وی افزود: خدای متعال هم برای خدیجه(س) کم نگذاشت، خدا به جبرئیل فرمان می داد، سلام خدا را به خدیجه برساند و او را الگوی زنان عالم قرار داد.

۴۰/۳۱۳

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha