شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مولانا بروجردی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:مرحوم آیت الله مولانا بروجردی عالمی جامع الاطراف بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با تسلیت درگذشت آیت الله مولانا بروجردی با بیان اینکه ، وی از فقهای مشهور و منبری شهیر بود، افزود:مرحوم آیت الله مولانا بروجردی عالمی دقیق با معلومات علمی بالا بوده و تا پایان عمرخود به تبلیغ و پژوهش در زمینه های علوم دینی و فقهی اشتغال داشت.

وی تصریح کرد:مرحوم ایت الله مولانا با تحقیق ،پژوهش و تفسیر در زمینه های فقهی و توحیدی خدمات شایانی را به پژوهشگران ،حوزویان و مردم ارائه داد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه آن عالم فرزانه و متفکر در زمینه های تحقیق و پژوهش نهج البلاغه، بلاغت ادبیات و تعلیق بر کتابهای فقهی نیز از علمای سرآمد بود خاطر نشان کرد:ایت الله مولانا فقیهی جامع الاطراف  و عالم و منبری زمان شناس بود و در این زمینه با بیانات شیوا و رسای خود به تبلیغ معارف ناب اسلام و شیعه می پرداختند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه این عالم فقید افتخاری گرانقدر و عظیم برای جهان تشیع و مردم فهیم استان لرستان بودند یادآور شد:آیت الله مولانا بروجردی تا اواخر عمر بابرکت خود مشغول تبلیغ ،تحقیق و پژوهش در  زمینه های ناب اخلاق و معارف اسلام بودند و لحظه ای از تحقیق دست نکشیدند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی بی نظیر آیت الله مولانا بروجردی گفت:ایشان بسیار متواضع ،مهربان و با اخلاق و در همه حال مشغول عبادت ،پژوهش و تفکر بود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان ساده زیستی و بی ادعایی علمی را نیز از دیگر ویژگی های اخلاقی آن عالم فرزانه برشمرد و افزود:نور معنویت در تمام ابعاد زندگی وی وجود داشت و به خوبی این نور در تمام زوایای زندگی شخصی و تبلیغی ایشان مشهود بود.

لازم به ذکر است: مرحوم آیت الله غلامرضا مولانا بروجردی صاحب تالیفات بسیار فقهی و تحلیلی بودند که از جمله مهمترین این آثار و تالیفات می توان به الخاتم لوصی الخاتم به زبان عربی،درس هایی از توحید،تحقیق درباره حلیه الابرار ،تحلیل کتاب صراط مستقیم اشاره کرد.

این عالم فقید با تبلیغ و منبر در بین مردم و حتی در کشورهای مختلف بعنوان مبلغی شهیر و صاحب کلام بود و علاوه بر تبلیغ و تالیف زمینه پژوهش در حوزه را برای طلاب و مبلغان نیز فراهم کرده بود به گونه ای که ساخت و تجهیز کتابخانه مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) بروجرد و ایجاد کتابخانه فرهنگی حضرت ولی عصر(عج) و تجهیز منابع تالیفی این مجتمع تنها بخشی از اقدامات آن عالم در زمان حیات خویش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha