دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 375308
۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کتاب گام های پسین در فلسفه برین

حوزه/ زمینه های عقلانی لازم برای بازسازی فلسفه بر اساس سه مبنای اصلی در کتاب «گام های پسین در فلسفه برین (گام مبانی)» منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»، این کتاب که از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده در دو بخش تدوین یافته است.

بخش ‌ها و فصل ‌های این کتاب به شرح زیر می ‌باشد:

* بخش نخست: فلسفه از نگاه دیگران

فصل اول: نگاهی به مباحث زیربنایی فلسفه مشائی و نقد آن... فصل دوم: نگاهی به مباحث زیربنایی فلسفه اشراقی و نقد آن... فصل سوم: نگاهی به مباحث زیربنایی حکمت متعالیه صدرایی و نقد آن.. .

* بخش دوم: فلسفه از نگاه ما

فصل اول: موضوع فلسفه اولی، فصل دوم: مبادی تصدیقی مسائل فلسفه اولی

فلسفه‌ های رایج، همه بر دو پایه پی ‌ریزی شده ‌اند و بر اساس آنها، فلسفه‌ هایی ساخته شده ‌اند؛ این دو دیدگاه عبارتند از تکثر (هستی) و حکم ‌پذیری آن؛ ولی بر این دو پایه نه تنها برهانی نیست، بلکه بر نفی آنها براهینی می ‌توان ارائه کرد؛ پذیرش این دو پایه موهوم در فلسفه ‌های رایج شکاف عمیقی را بین این فلسفه‌ ها و فلسفه واقعی ایجاد کرده است؛ بنابراین ضرورت دارد این فلسفه ‌ها هم به لحاظ این دو دیدگاه که پایه همه آنهاست و هم به لحاظ مسائلی که بر پایه این دو دیدگاه شکل گرفته نقد شوند و سپس فلسفه ‌ای بر پایه کثرت ‌ناپذیری (هستی) و حکم ناپذیری آن پی ‌ریزی و بازسازی گردد، ما نام این باز تولید فلسفه را (گام‌ های پسین در فلسفه برین) نهادیم. 

این کتاب به قلم حسین عشاقی با شمارگان 300 نسخه، 364 صفحه و قیمت 25000 تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha