یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نخستین جشنواره "فتوای دفاع مقدس" در کربلا

حوزه / نخستین جشنواره فرهنگی "فتوای دفاع مقدس"، با شعار "با قلم علما و خون شهیدان سرزمین انبیا (علیهم السلام) را حفظ می کنیم"، در کربلا برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی از تصمیم خود برای برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی "فتوای دفاع مقدس" با شعار "با قلم علما و خون شهیدان سرزمین انبیاء (علیهم السلام) را حفظ می کنیم" خبر داد.

این جشنواره مراسم به مناسبت دومین سالگرد صدور فتوای دفاع مقدس در دفاع از عراق و مقدسات از 19 تا 21 شعبان امسال برگزار می شود.

یادآور می شود پس از فتنه داعش در عراق که با همدستی بعثی ها انجام گرفت، مراجع عراق فتوای جهاد در برابر تکفیری ها و دفاع از عتبات عالیات صادر کردند که با اولین خروش در پاسخ به این دعوت حکیمانه، در 14 شعبان، تمامی مراکز پر از داوطلبان از تمامی سنین شد تا شاهد انتفاضه بزرگی باشیم که تاریخ در برابر آن قد خم می کند و زیباترین حماسه ها را در تمامی محور ها خلق می کند.

در همین راستا آستان مقدس عباسی اطلاعیه داد: به یاری خداوند و به همت غیور مردان بسیج مردمی و تمامی جناح ها و گردان ها زیر پرچم الله اکبر پیروزی ها ادامه یافت تا سرزمین پاک عراق از پیروان شیطان و بین امیه آزاد گردد.

برای تداوم این گونه مواضع قهرمانانه و برای مراسم یادبود و قدردانی از شهداء و مجروحین و خانواده محترم آنان، دبیرخانه عمومی آستان مقدس عباسی از تمامی برادران، ازنویسندگان و پژوهشگران و هنرمندان و نوآوران برای مشارکت جشنواره "فتوای دفاع مقدس" با شعار "با قلم علما و خون شهیدان سرزمین انیباء (علیهم السلام ) را حفظ می کنیم" دعوت به عمل می آورد.

محورهای فرهنگی و هنری جشنواره

این جشنواره در بر دارنده فعالیت های فرهنگی و هنری می باشد و از آن جمله:

اول: مسابقه ملی ويژه داستان کودکانه در مورد قهرمانان نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و داستان هایی در مورد از خودگذشتگی و وطن پرستی.

دوم: مسابقه برترین طراحی برای نصب یادبود قهرمانان نیروهای امنیتی و بسیج مردمی

سوم: کنفرانس فرهنگی مشتمل بر مجموعه ای از پژوهش های حوزوی و دانشگاهی.

چهارم: مسابقه فیلم فرهنگی ویژه دلاوری ها و ایثارگری های نیروهای امنیتی و اعضای بسیج مردمی .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha