جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه مرحوم آیت‌الله شیرازی در نجف افتتاح شد

حوزه/ مدرسه مرحوم حضرت آیت الله سید عبدالله شیرازی در نجف اشرف افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدرسه علمیه حضرت آیت الله سید عبدالله شیرازی طی مراسمی در نجف افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این مدرسه دینی برخی شخصیت های دینی و سیاسی از جمله نمایندگان برخی مراجع تقلید، سيد نزار حبل المتين توليت آستان مقدس علوى، شيخ عبدالمهدي كربلائي نماينده حضرت آيت الله سيستانى در كربلا، سيد جعفر الموسوي توليت آستان مقدس حسيني، استاندار و تعدادی از اعضاي شوراي استانداري نجف، تعدادي از نمايندگان پارلمان عراق، علماء، فضلاء، اساتيد و طلاب حوزه علميه نجف و برخی از اساتيد دانشگاه هاي كوفه و نجف حضور داشتند.

اولین سخنران این مراسم آيت الله سيد محمدعلي شيرازي فرزند مرحوم حضرت آيت الله سید عبدالله شيرازى بود که در سخنانی به بیان تاريخچه فعاليت‌هاي علمي، فرهنگى، سياسي و روند تجديد بنای مدرسه پرداخت.

در ادامه دكتر سيد حسن حكيم رئيس سابق دانشگاه كوفه و حجت الاسلام شيخ ابراهيم النصيراوي از خطباي نجف به بیان گوشه هایی از شخصيت و خدمات علمي و مبارزاتی مرحوم آيت الله شيرازي پرداختند.

همچنین دكتر كمال الفضلي مدير كل اوقاف شيعه استان نجف با اشاره به سابقه قديمي مدرسه و موقعيت ممتاز مرحوم آيت الله شيرازى(ره) در عراق از همت آيت الله سيد محمدعلى شيرازى در زنده نگه داشتن آثار والد معظم و احياء اين مدرسه تقدیر کرد.

در پایان این مراسم حجج الاسلام سيد شيخ منصور الجشي از روحانيون قطيف عربستان و سید مهند جمال الدين اشعاری با موضوع ولادت حضرت زهراء(س) و متناسب با افتتاحيه مدرسه خواندند.

گفتنی است این مدرسه علمیه حدود 60 سال قبل توسط مرحوم آیت الله سید عبدالله شیرازی در نجف تاسیس و وقف شده بود که با توجه به فرسودگی آن به همت آیت الله سید محمدعلی شیرازی توسط اداره اوقاف نجف بازسازی شد. مدرسه آیت الله شیرازی در خیابان شارع الرسول نجف قرار دارد.

انتهای پیام

313/20

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha