جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبد الخالق عبداللهی - حوزه کرمانشاه

حوزه/استاد اخلاق حوزه کرمانشاه گفت: طلبگی نیز یکی از امانت های خداوند متعال است که با مطالعه، مباحثه، کسب علم و تقوا، دوری از گناه و تهذیب نفس این امانت محفوظ می ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازکرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی مدرسه علمیه امام  خمینی (ره) استان کرمانشاه با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالخالق عبداللهی قرآن کریم را امانت خداوند در بین مسلمانان دانست و اظهار داشت: قرآن کریم نور هدایت کننده طلاب می باشد لذا با خلوص نیت به مفاهیم آن پی برده و به عنوان هدایتگر در جامعه عمل نمایند.

این استاد حوزه علمیه عنوان داشت: تأمل و تدبر در آیات قرآن دریچه ای از نور و معرفت را به سوی انسان ها می گشاید و بسترهای نجات و سعادت بشریت را فراهم می کند.

وی تلاش در راه کسب علم را با اهمیت خواند و ابراز داشت: خداوند متعال بهشت را به افرادی که اهل تقوا، علم و عقل باشند واجب کرده چرا که آن ها دعوت خداوند متعال را اجابت کردند و در کسب تقوا و همچنین انجام فرائض الهی از یکدیگر سبقت گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی مطرح کرد: طلبگی نیز یکی از امانت های خداوند متعال است که با مطالعه، مباحثه، کسب علم و تقوا، دوری از گناه و تهذیب نفس این امانت محفوظ می ماند.

این استاد حوزه علمیه اقتدا به مکتب ائمه اطهار علیهم السلام را از ضروریات دانست و بیان داشت: بی اعتنایی به دنیا و توجه ویژه به قیامت از ویژگی های بارز امامان معصوم علیهم السلام بود که طلاب در این زمینه باید بر غضب، شهوت، غرور خود فایق آیند و نسبت به مال دنیا بی اعتنا باشند.

وی در پایان ابراز داشت: هیچ غنایی بالاتر از عقل نیست و هیچ فقر و بلایی نیز بدتر از جهل نمی باشد لذا طلاب با حسن خلق و رعایت اخلاق اسلامی مردم را به سوی خود جذب کرده و مقدمات هدایت آن ها و همچنین ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم نمایند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha