جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در سبک زندگی دینی اخلاق اهمیت جدیدی دارد گفت: اخلاق استخوان بندی زندگی بشری است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در سلسله نشست های بزم اندیشه با موضوع زندگی سبک جهادی که در موسسه خدمات مشاوره آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهارداشت: هر عمل آثاری دارد که تا ابد با آثار آن عمل زندگی باید کرد، لذا باید  به این مهم اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به این که ما با آنچه که در این عالم به آن عشق می ورزیم در قیامت با آن محشور می شویم، گفت: کسانی که در این دنیا سبک زندگی شان پول پرستی و دنیا پرستی است در قیامت با آنها محشور می شوند به طوری که برای آنها این ثروت در قیامت نه موثر بوده و نه به درد آن ها خواهد خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که شناخت حق و باطل در سبک زندگی و نوع رفتار انسان مهم است، افزود: عده ای در این جامعه به گونه ای رفتار می کنند، که تمام مذاهب و عقاید غیر اسلامی از این رفتارها لذت برده، به آنها آفرین می گویند؛ این افراد به دنبال مرید بوده، جذب کننده باطل در جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به این که معیار شناخت مومن شناخت او درباره حق و باطل است، اذعان داشت: کسی که معیار دارد حق و باطل را می شناسد، و کسی که در زندگی سبک ندارد و به دنبال لذت شخصی خود است و به بیان دیگر حزب باد است، مومن نیست.

این محقق حوزوی تصریح کرد: تقوا یعنی سبک زندگی داشتن، در حقیقت اصول و ارزش های خودت را حفظ کنی و تقوا را در همه ابعاد زندگی خود گسترش دهی.

وی در این باره افزود: برای مومنین سبک زندگی وجود دارد، کسی که به اصول معتقد نیست، حلال و حرام ندارد سبک زندگی نیز ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سبک زندگی جهادی گفت: زندگی توحیدی سبک زندگی جهادی است .

وی با بیان این که در سبک زندگی اخلاق اهمیت دارد افزود: اخلاق استخوان بندی روح آدمی است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha