چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 375924
۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
سفیران سلامت

حوزه/ مدیر مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان گفت: طرح سفیران سلامت ویژه ۱۳۰ نفر از مدارس علمیه خواهران و برادران لارستان آغاز شد.

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی مدیر مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: براساس این طرح از طلاب و روحانیون خواهر و برادر لارستان، به عنوان سفیران سلامت و پیام آوران بهداشت استفاده می شود.

وی با اشاره به نشست های توجیهی برای طلاب مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) برادران و زهرای اطهر(س) خواهران ادامه داد: طرح سفیران سلامت از امسال اجرا و سرفصل هایی مانند آشنایی با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار، اصول بهداشت فردی، سلامت روانی، سلامت تغذیه ای، سلامت محیط، ایمنی، کمک های اولیه، آموزش سبک زندگی سالم و تحرک بدنی و ورزش در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: نشست هم اندیشی و توجیهی این سفیران، با حضور 130 نفر از طلاب، که 80 نفر از برادران و 50 نفر از آنان خواهران بوده است در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) این شهرستان برگزار شده است.

این محقق حوزوی بیان داشت: از آنجایی كه روحانیون نقش عمده ای در توسعه و ساخت آینده كشور دارند و با توجه به تعداد قابل توجه طلاب و روحانیون و مبلغین این شهرستان و امكان انتقال پیام های بهداشتی از طریق آنان به خانواده و جامعه، می توان از این گروه تحت عنوان سفیران سلامت و پیام آوران بهداشتی استفاده كرد.

مدیر مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغین مدارس لارستان به عنوان سفیران سلامت در زمینه فرهنگ سازی، نقش اساسی به عهده دارند.

وی در پایان گفت: این دوره ها به همت این مدرسه و با همکاری دانشکده علوم و پزشکی لارستان برگزار و  طلاب پس از گذراندن آموزش هایی در حیطه سلامت آموخته های خود را به همسالان منتقل می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha