شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شورای عالی حوزه خراسان

حوزه/ مراسم توديع و معارفه اعضاء، دبير شوراي عالي و مدير حوزه علميه خراسان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم توديع و معارفه اعضاء، دبير شوراي عالي و مدير حوزه علميه خراسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آیات سید جعفر سیّدان، سید محمد غروی، سید محمد مهدی خلخالی، مصطفی اشرفی شاهرودی، سیداحمد علم الهدی، سید حسن مرتضوی،  رجبعلی رضازاده، مهدی مروارید، دیگر علماي اعلام، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، اساتید و ...، پیش از ظهر امروز در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوی، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم با قرائت حکم مقام معظم رهبری و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی، به تبیین شاخصه های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: حوزه علمیه و روحانیت ستون فقرات نظام اند و اگر این پشتوانه از بین برود، کشور انقلابی باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و از اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در سخنانی به ظفیت های فقه جعفری در تمدن سازی اشاره کرد و ابراز داشت: تمام علامت سئوال ها و نیازهای پیش روی جامعه بشری توسط فقه جعفری پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام، مدیر اجرایی سابق حوزه علمیه خراسان از دیگر سخنرانان این مراسم بود که گزارشی از اقدامات تحولی و برنامه های حوزه خراسان در ۲۰ سال گذشته را ارائه داد.

وی تصریح کرد: امروز به عنوان سربازان ولایت، باید بسیج شده و همه توان خود را برای تحقق فرمانی که معظم له به شورای عالی حوزه علمیه خراسان داده اند تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر جدید حوزه علمیه خراسان نیز در سخنانی  به مولفه های حوزه انقلابی و کارآمد اشاره کرد و گفت: "داشتن نظام جامع علمی، پژوهشی و تبلیغی، هدفمند، زماندار با کیفیت و تحول بخش برای همه عرصه های مورد نیاز جامعه"، "حرکت متناسب با شرایط جامعه و پاسخگویی با حوادث واقعه و توقف نداشتن در ایستگاه گذشته"، " ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در برابر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه"، "تعمیق و ارتقای کیفیت و در نتیجه انتخاب مسیر مجتهدپروری"، "ارتقای سطح علوم عقلی"، "ارتقای فهم سیاسی و اجتماعی" و "داشتن ملاک تشخیص حق از باطل و جریان های انحرافی" از مولفه های حوزه کارآمد است.

برپایه این گزارش، در این مراسم احکام اعضاء، دبیرشورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری به آنان اعطاء  و از خدمات مدیر اجرایی سابق و اعضای شورای برنامه ریزی حوزه خراسان تقدیر شد.

یادآور می شود، مقام معظم رهبری، 18 اسفند  94، با صدور حکمی، حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین  سید حسن مرتضوی،  رجبعلی رضازاده، مهدی مروارید،  محمدباقر فرزانه و  مصباح عاملی، نماینده‌ معظم له در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی را به عنوان اعضای شورای عالی حوزه و همچنین حجج اسلام والمسلمین فرزانه را به دبیری این شورا و مصباح عاملی را به عنوان مدیر حوزه خراسان منصوب کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha