شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم اعتکاف

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۲۹۷ مسجد استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران امروز در جلسه هماهنگی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی مطلوب برای خودسازی انسان دانست و افزود: انسان در اعتکاف می‌تواند به اهداف خود آسان‌تر برسد که باید انس و ارتباطی ارزنده با حضرت حق برقرار کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در 280 مسجد استان برگزار شد، ادامه داد: این مراسم امسال در 297 مکان مذهبی استان برگزار خواهد شد.

وی بر همکاری و تعامل هیأت امنای مساجد در برگزاری مراسم اعتکاف تاکید کرد و گفت: باید از تمامی توانمندی ها و ظرفیت ها در برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استفاده شود.

حجت الاسلام قربانی گفت: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تاﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ با اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓﺮاھﻢ شود.

وي با اشاره به اين که در دوران قبل از انقلاب اسلامي مراسم اعتکاف با اقبال عمومي روبرو نبود خاطرنشان کرد: اما پس از پيروزي انقلاب با رويکرد مردم شاهد استقبال عمومي مردم و مؤمنان هستيم و زماني اين امر جديت پيدا کرد که سازمان تبليغات اسلامي در اين حوزه وارد شد و با همکاري دستگاه‌هاي دولتي و مردم کار خود را در زمينه برگزاري مراسم اعتکاف آغاز کرد.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به اهميت اعتکاف در جامعه و فرهنگ‌سازي مسائل عبادي در بين اقشار مختلف به خصوص جوانان گفت: با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر شرکت جوانان در مراسم اعتکاف، بايد نسبت به ايجاد فضايي معنوي با برنامه‌هاي متنوع زمينه‌هاي حضور جوانان و نوجوان را فراهم کنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha