شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام سید مجتبی بدری- مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بدری تصریح کرد: دولتمردان و نمایندگان مجلس باید برنامه های منسجم و قوی برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور پیش بینی کنند و از مکر و خدعه های استکبار و نظام سطله که همواره در پی تضعیف ما هستند، غفلت نکنند و به وعده های پوچ آنان درباره رفع تحریم ها اعتماد نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، به نامگذاری سال جدید اشاره کرد، و اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرر درباره توانمندسازی اقتصادی کشور تذکرات جدی و دلسوزانه داشته اند و با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی انتظار این است که مسئولین از شعارهای بدون عمل و ارائه آمارهای مبهم اقتصادی که موجب سلب اعتماد مردم می شود، خودداری کنند.

شعارهای توخالی ارزش ندارد، وقت عمل است

مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران  ادامه داد: مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، مقام معظم رهبری را بر آن داشت تا برای چند سال متمادی توجه مسئولین به اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دهند و آن ها را به «اقدام و عمل» توصیه نمایند و تاکید معظم له بر «اقدام و عمل» بیانگر آن است که دیگر نباید شعارهای توخالی رونق اقتصادی بر روی کاغذها و زبان ها تکرار گردد، بلکه باید با اتخاذ تدابیری هدفمند و هوشمندانه، به شعارها جامه عمل پوشانده شود.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری مسئولین و مردم نسبت به نقشه های شوم دشمنان، تصریح کرد: دولتمردان و نمایندگان مجلس باید برنامه های منسجم و قوی برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور پیش بینی کنند و از مکر و خدعه های استکبار و نظام سطله که همواره در پی تضعیف ما هستند، غفلت نکنند و به وعده های پوچ آنان درباره رفع تحریم ها اعتماد نکنند و بیشترین توان و اعتماد خود را به داخل کشور معطوف کنند.

واردات بی رویه تولید ملی را نابود می کند

حجت الاسلام والمسلمین بدری در ادامه با انتقاد از شیوع اسرف و اشرافی گری و کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها، بیان داشت: متاسفانه با گسترش واردات بی رویه، ضمن وارد شدن ضربه مهلک بر پیکره اقتصاد کشور و نابودی تولیدی ملی، فرهنگ اسراف و تجمل گرایی نیز در جامعه رواج پیدا می کند و این مسئله با فرهنگ و معارف دینی مغایر و برخلاف سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها فرهنگ سازی شود، در نتیجه مردم نسبت به اهمیت حمایت از تولید داخلی آگاهی یافته و با خرید کالای داخلی به وظیفه خویش در تحقق اقتصاد مقاومتی عمل خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه در حمایت از تولید ملی ادارات و نهادهای دولتی باید پیشقدم باشند، اظهار داشت: دستگاه های دولتی تا آنجا که می توانند لوازم مورد نیاز را از داخل تهیه کنند و  خرید کالاهای خارجی  تضعیف  به تولید ملی است.

مردم وارد میدان حمایت از تولید ملی شوند

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پایان با بیان اینکه دین اسلام، دینی جامع برای سعادت ابدی بشریت است، خاطرنشان کرد: از نظر اسلام زندگی سالم و به دور از اسراف، از ویژگی های یک مسلمان متعهد به احکام شرعی است. لذا جا دارد مردم عزیز به عنوان ملتی متمدن و شیعه اهل بیت(ع) از اسراف به شدت اجتناب کرده و با روی آوردن به قناعت و سبک زندگی اسلامی که سیره ائمه معصومین(ع) می باشد، در رشد و تقویت اقتصاد کشور نقش مثبت و موثری را ایفا کنند.  42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha