جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جامعه امروز نیازمند مدیریت های جهادی با دانش مدیریت اسلامی می باشد و حوزه علمیه قم پیشگام و پیشقراول بررسی ابواب این دانش گرانسنگ و ارائه آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست علمی نقد کتاب « فقه الانتخاب » نوشته حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی در جمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه اظهارداشت: آنچه امروز شاهد آن هستیم، ادامه یک حرکت علمی ارزشمند پیرامون مساله مدیریت اسلامی می باشیم که در اصل و ضرورت پرداختن به آن جای تردیدی نیست و باید مسیر را هموار کنیم برای رویش های دوباره علمی پیرامون این مساله مهم که طی این سالها جای آن خالی شده است.

امام جمعه اراک افزود: بحث مدیریت از دیدگاه اسلام، موضوعی ناب و ارزشمند است که باید در ابواب مختلف فضا را برای ارائه نقطه نظرات صاحبنظران، کارشناسان، محققان و پژوهشگران باز کنیم تا به یک دسته بندی جامع و کامل برسیم.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: همانطورکه در گذشته در مقایسه با ادله انقدر کامل نبودیم و یا در 160 سال پیش در زمان شیخ انصاری(ره) اصول ما نسبت به امروز انقدر کامل نبود و طی سالها کار صاحب نظران و کارشناسان علم اصول فعلی به دست ما رسیده است، بدون تردید علم مدیریت اسلامی برای جامع و کامل شدن نیاز به زمان دارد و ما باید بستر را برای تلاش اهل علم فراهم سازیم.

نویسنده کتاب « اقتصاد اسلامی » بیان داشت: ما پیش از انقلاب چیزی پیرامون مدیریت اسلامی یا اقتصاد اسلامی نداشته ایم و هر اقدامی که صورت گرفته هر چند ناچیز به بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی منتهی می شود، لذا باید بررسی کنیم که آیا در ایران دغدغه بررسی چنین مسائلی را داریم یا خیر؟ در کتب فقهی ما بابی به عنوان مدیریت نداریم و حتی در خصوص قانون کار چیزی جمع آوری نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: همانطور که پیش از انقلاب و تاکنون شاهد بوده ایم، بهترین گزینه برای بررسی و تببین جایگاه علم مدیریت اسلامی، اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی و مشتقات آن، حوزه علمیه قم با آن ظرفیت و پتانسیل عظیم علمی است، باید حرکتی علمی و عملی را در این زمینه آغاز کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha