جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخلاق

حوزه/معاون آمار و بررسی حوزه علمیه مازندران، علم بدون اخلاق را بی ثمر دانست و تصریح کرد: یک طلبه برای رسیدن به کمال و تعالی حقیقی باید در کنار علم آموزی به مباحث اخلاقی نیز توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام یوسف اکبری، معاون آمار و بررسی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از طلاب مدارس علمیه ساری، با بیان این که طلاب حوزه علمیه باید خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی فردی را مورد توجه قرار دهند، گفت: اگر یک طلبه این سه مسأله مهم را مورد توجه قرار دهد به حتم مسیر طلبگی خود موفق خواهد بود.

وی با تأکید بر رعایت ذی طلبگی از سوی طلاب حوزه های علمیه افزود: این مسأله مهم همواره مورد تأیید علما و بزرگان دینی ما بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را بهترین الگو برای طلاب جوان دانست و تصریح کرد: طلاب باید با رعایت همه اصول و شئون مطابق با سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی، راه معنوی ایشان را ادامه دهند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه سیره عملی بسیاری از علمای بزرگ دینی ناشناخته مانده است، گفت: طلاب جوان حوزه های علمیه باید با شناخت مناسب این بزرگان را الگوی خود قراردهند.

وی در ادامه سخنان خود روحانیت را استمرار راه انبیای الهی دانست و با بیان این که طلبه در راهی قدم نهاده که پیش از آن سفیران الهی و بهترین بندگان او آن را طی کرده‌اند، افزود: این مسیر، راهی پرشکوه، پرحماسه، سرشار از عظمت و افتخار و راهی سراسر غرور آفرین است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اخلاق و تهذیب باید محور اصلی فعالیت های امروز حوزه های علمیه قرار گیرد.

حجت الاسلام اکبری علم بدون اخلاق را بی ثمر دانست و تصریح کرد: یک طلبه برای رسیدن به کمال و تعالی حقیقی باید در کنار علم آموز،ی به مباحث اخلاقی نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

وی توجه به مباحث اخلاقی را موجب تقویت بنیه علمی طلاب حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: به حتم تهذیب نفس یک طلبه را به اوج سعادت و تعالی حقیقی خواهند رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha