شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 380069
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
اشخاص و شاخص ها در قرآن کریم

حوزه / چاپ سوم کتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم»، در ۲۸۸ صفحه، قطع رقعی وتیراژ ۲۰۰۰ نسخه از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سوم رسید.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، درکتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم»، نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید فتاح مرتضوی، سعی شده تا رفتارهای تمام، اشخاص مطرح شده در قرآن را به دقّت بررسی نموده و شاخصه های رفتاری آنان را پیش روی مخاطبان قرار دهد.

در قرآن کریم بیش از یک‏صد اسم شخص یا قوم، مانند ابراهیم، نوح، عاد، ابی‏لهب و... آمده که به دو دسته قابل تقسیم است: یک دسته کسانی هستند که دارای رفتاری مثبت‏اند، از این رو مورد تأیید خدای متعال می‏باشند. در پیامبران بزرگی چون، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، یوسف، یونس(علیهم السلام) و محمد(ص) و یا اشخاص صالحی چون لقمان، همسر فرعون، حضرت مریم(علیها السلام) و مانند ایشان. دسته دیگر کسانی هستند که دارای رفتار منفی بوده و مورد مذمّت خدای سبحان قرار دارند، آنان کسانی هستند که جریان کفر، شرک و استکبار را رهبری می‏کنند، از قبیل نمرود، فرعون و کسانی که در برابر پیامبران الهی با لجـاجت تمـام ایستـادگـی می‏کردند و مانع فعالیّت آنان بودند، از قبیل قوم نوح، عاد و ثمود.

از آنجایی که قرآن، کتاب نور و بصیرت، عهده دار هدایت مردم تا روز قیامت است، سعی نویسنده در این کتاب بر آن است که تا رفتارهای تمام، اشخاص مطرح شده در قرآن را به دقّت بررسی نموده و شاخصه های رفتاری آنان را پیش روی مخاطبان قرار دهد. این کتاب گامی برای آشنایی بیشتر با معارف و اسوه‏های قرآنی است.

چاپ سوم کتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم»، در 288 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 10000 تومان، به جامعه فرهنگی و دینی عرضه شده است.

دفتر نشر معارف در زمینه مباحث قرآنی تاکنون کتابهای «علوم قرآنی» (استاد یوسفی غروی)، «بررسی تطبیقی قرآن و کتاب مقدس»(استاد عباس نیکزاد)، «قرآن شناسی» (مجموعه پرسشها و پاسخها/ جلد پنجم/ استاد صالح قنادی)، «مهارتهای زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات»(خانم آیت اللهی)، «لحظه های اجابت: نگرشی قرآنی درباره جایگاه و اهمیت نماز» (استاد حمید ملکی)، «گفتمان قرآنی: وسیله» (استاد صالح قنادی)، «امامت در قرآن» (آیت الله محسن اراکی)، «امام علی(ع) در قرآن» (علی آل کاظمی)، «شبهات جدید قرآنی: تأملی در نظرات دکتر سروش درباره قرآن» (استاد محمدعلی رضایی اصفهانی)، «گزیده علوم قرآنی» (استاد سید علی کمالی دزفولی)، «نگاهی دیگر به تاریخ در قرآن» (دکتر دانش کیا)، «آیات وحیانی، پندارهای شیطانی» (علی کاظمی)، «قرآن و چگونگی پاسخگویی به نیازهای زمان» (دکتر ابراهیم کلانتری)، «گلواژه هایی از قرآن و احادیث اخلاقی و اجتماعی» (استاد عالمی نژاد مازندرانی) و... را منتشر کرده است.

برای تهیه کتابهای «اشخاص و شاخصها در قرآن کریم» و دیگر آثار دفتر نشر معارف می توان از طریق سايت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزي نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاه هاي پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212) و ديگر مراکز توزيع محصولات فرهنگي، اقدام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha