سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 380533
۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
 جشن نیمه شعبان در کنگو

حوزه / شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام در کشور کنگو، سالروز ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را جشن گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام در کشور کنگو، سالروز ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را جشن گرفتند.

در این مراسم که از سوی مجمع اهل بیت(ع) کنگو برگزار شد، صدها تن از پیروان و علاقه مندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام حضور داشتند.

خاطر نشان می شود کنگو کشوری در مرکز آفریقا است. ۴۶٪ ساکنان این کشور مسیحی کاتولیک و ۲۸٪ مسیحی پروتستان هستند و حدود ۱۵٪ مسلمان و بقیه پیرو ادیان بومی منطقه هستند. مسلمانان سنی مذهب ساکن در این کشور شافعی مذهب هستند.

نخستین شیعیان ساکن در این کشور مهاجرانی از کشور هند بودند که از قدیم برای تجارت به این سرزمین آمده بودند. در دهه شصت میلادی قرت بیستم تعدادی از شیعیان از لبنان به این کشور مهاجرت کردند اما بیشتر به فعالیت اقتصادی مشغول بودند. فعالیت تبلیغی شیعیان در این کشور از اواخر قرن بیستم در این کشور شروع شد.

دارالهدی، مرکز القائم، مدرسه الزهرا، مرکز شجره النبوه، مرکز اهل الکساء و مرکز مصباح الهدی از مراکز و مجموعه های شیعی در ایتن کشور به شمار می رود.

جامعة المصطفی العالمیه نیز دارای نمایندگی در کشور کنگو بوده و هم اینک حجت الاسلام محمد ذوالفقاری به عنوان نماینده المصطفی در کنگو فعالیت دارد.

 

جشن نیمه شعبان در کنگو

جشن نیمه شعبان در کنگو

جشن نیمه شعبان در کنگو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha