دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید عبدالعزیز الحکیم

حوزه/ سید عبدالعزیز الحکیم بر این باور بود که باید توافقی عادلانه در عراق صورت بگیرد تا هیچ غالب و مغلوبی در کار نباشد و همه در این کشور فرصت کار و فعالیت داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شب گذشته مراسم یادبود درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالعزیز الحکیم در دفتر حجت الاسلام سید عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی در بغداد برگزار شد.

سید عمار حکیم در سخنان خود در این مراسم گفت: سید عبدالعزیز الحکیم تلاش زیادی کرد تا گروه های عراقی با هم جمع شوند و زمانی به فعالیت سیاسی در عراق پرداخت که عراق دشوارترین شرایط را پشت سر می گذاشت.

وی افزود: هفت سال گذشته و همچنان عزیز عراق ( سید عبدالعزیز الحکیم) با راه و روش و سیره خود در میان ما موجود است. او شخصیتی محوری بود که یادآور تاریخ جدید کشور است و خداوند متعال چنین مقدی فرمود که ایشان در سکوت و به دور از جنجال و هیاهو کار کند و البته فعالیت و بینش سیاسی ممتازی داشت و شخصیتی تاثیر گذار در عراق به شمار می رفت.

وی افزود: عزیز عراق، در درجه اول مردی سیاسی و سیاستمدار نبود بلکه مردی جهادی بود که بیشتر وقت خود را به جهاد و فعالیت جهادی اختصاص می داد و پیش از سرنگونی صدام، مسئول پرونده های سیاسی زیادی بود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: عزیز عراق قائل به همزیستی و زندگی مشترک تمام گروه ها و طوایف عراق در کنار هم بود و همواره بر ضرورت ایجاد معادله ای مشترک برای همزیستی در عراق تاکید می کرد و بر این باور بود که باید توافقی عادلانه در عراق صورت بگیرد تا هیچ غالب و مغلوبی در کار نباشد و همه در این کشور فرصت کار و فعالیت داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha