پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 385189
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
 توکل بر خدا

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: توکل بر خدا لازمه طلبگی و تبلیغ دین است، چرا که مسیر طلبگی سخت و دشوار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام یحیی بارگاهی در جمع طلاب ارتقایی طرح انصارالحجه (عج) مدرسه علمیه امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، توکل را از ارکان ایمان دانست و اظهار داشت: هر بنده ای که نسبت به خداوند متعال توکل داشته باشد، قطعأ دارای جایگاه و مقام والاتری نزد پروردگار است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با تشریح اقسام توکل ابراز داشت: رابطه انسان با معبودش باید همچون نیاز کودک به مادرش باشد و باید در تمامی لحظات زندگی به یاد خدای سبحان بود.

وی ادامه داد: ثمره عدم توکل به خداوند در زندگی انسان ها موجب سوء ظن به پروردگار شده و زمینه های نفوذ شیطان و انحراف را در انسان ها فراهم می گرداند.

این استاد حوزه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) یادآور شد: توکل بر خدا مایه نجات از هرگونه بدی و محفوظ ماندن از فتنه های دشمنان است، سیدالشهدا (ع) نمونه بارز عبد واقعی بود که با ایثار و شهادت و توکل به خدا موجب حفظ و ماندگاری اسلام گردید، قطعأ مجاهدت سیدالشهدا (ع) بالاترین درجه توکل بر خداوند متعال است.

حجت الاسلام بارگاهی اظهار داشت: عدم توکل به خدا موجب ناامیدی خواهد شد که خود بزرگترین گناه محسوب می گردد و حرص و طمع، بی تفاوتی نسبت به اطرافیان و افسردگی را به همراه دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) با توکل بر خدای سبحان موجب اعتلا و اقتدار انقلاب اسلامی گردید و این افتخار بزرگی برای اسلام است که هیچ گردبادی نتوانست رهبر مستضعفین جهان را از مسیر حق و حقیقت منحرف گرداند.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: توکل بر خدا لازمه طلبگی و تبلیغ دین است؛ چرا که مسیر طلبگی سخت و دشوار است، متوکلین از هیچ احدی جز خدای سبحان نمی هراسند و مشمول رحمت الهی قرار می گیرد.



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha