جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمل در سفره افطاری

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) نورآباد فارس گفت: بسیاری به دلیل مشکلات معیشتی نمی توانند به سمت تجملات بروند و مهمانی های گران قیمت را متقبل بشوند.

حجت الاسلام مهدی رحمانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز، با اشاره به سیره اهل بیت (ع) اظهار داشت: سبک زندگی اولیاء خدا را که نگاه کنیم می بینیم در ماه رمضان افطاری ها و غذاهای بسیار ساده داشتند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) نورآباد گفت: افطاری باید راحت و بی تکلف باشد تا همه جرات افطاری رفتن و افطاری دادن را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیتی که صله رحم دارد و توجه ویژه ای که در اسلام نسبت به آن نشان داده شده است، خاطرشان کرد: هر چه افطاری ها در ماه مبارک رمضان ساده تر باشد مهمانی ها نیز ساده و روابط خانواده ها گرم تر می شود چرا که بسیاری به دلیل مشکلات معیشتی نمی توانند به سمت تجملات بروند و مهمانی های گران قیمت را متقبل بشوند.

حجت الاسلام رحمانی اظهار کرد: ما نباید موضوع افطاری را بی اهمیت بدانیم چرا که مهمانی رفتن ها و گرم شدن فضای بین خانواده ها نه تنها روابط را بهتر می کند بلکه کینه و کدورت ها را نیز از میان بر می دارد.

استاد حوزه فارس گفت: تجملات و تشریفلات همه جا روابط را سرد می کند؛ رمضان ماهی است که ما باید به گونه ای مصرف کنیم که به فقرا، محرومین و سفره های خالی نزدیک شویم و درکشان کنیم.

وی به دلایل رو آوردن برخی نسبت به تجمل گرایی اشاره کرد و گفت: عدم شناخت ماه مبارک رمضان، فرهنگ روزه داری و تفاخر، دو عامل مهمی به شمار می روند که افطاری ها را سخت کرده اند.

حجت الاسلام رحمانی شناساندن فرهنگ روزه داری را وظیفه ای عمومی دانست که همه افراد حقیقی و حقوقی مخصوصا قشر روحانیت بر عهده دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha