دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدعلی فضل الله روحانی لبنانی

حوزه/ سید علی فضل الله با اشاره به چالش های موجود در منطقه گفت: ما مسؤولیت بزرگی داریم و باید برای یکپارچه ساختن تلاش‌ها برای کاهش دردها و محرومیت های مردم تلاش کنیم و گام هایی را که در راه خیر و وحدت و ارتباط تنگاتنگ برداشته ایم کامل کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید علی فضل الله از روحانیون لبنان، در مراسم افطاری سمینار سالانه "گفتگو و توسعه ادیان و فرهنگ‌ها"  در بیروت، تقویت ارزش‌هایی همچون محبت و گذشت را که ادیان الهی بر آن تاکید کرده اند، ضروری خواند و چالش پیش رو را تعصباتی دانست که با عناوین دینی و مذهبی خود را نشان می دهد.

وی اشاره کرد: ما هشدار دادیم که این مسئله‌ای ساده نیست به خصوص در این مرحله سخت و پیچیده و در این فضایی که پر از تعصباتی است که مانع حرکت در مسیر منطق وحدت و تفکر باز و گفتگو می شود.

سید علی فضل الله افزود: نقش ما در این مرحله این است که برای تثبیت تمامی ارزش‌هایی همچون محبت و مهربانی و بخشش و تقویت آن تلاش کنیم و با روحیه آزاد اندیشی برای دیدار با همه‌ی اقشار حرکت کنیم و برای تقویت نقاط مشترک تلاش کنیم. ما باید با صدای بلند به تمام کسانی که برای کینه توزی تلاش می کنند، بگوییم: این همه فتنه انگیزی که باعث خونریزی و نابودی اعصاب و منابع شده برایمان کافی است. این کارها فقط به سود کسانی است که برای منطقه نقشه می کشند تا بر آن مسلط شوند، و فقط رنج ها و دردها و ویرانی و ازهم پاشیدگی کشورمان برای ما باقی می ماند.

وی تاکید کرد: ما مسؤولیت بزرگی داریم و باید برای یکپارچه ساختن تلاش‌ها برای کاهش درد ها و محرومیت های مردم تلاش کنیم و گام هایی را که در راه خیر و وحدت و ارتباط تنگاتنگ برداشته ایم کامل کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha