پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یونیسف درباره وضعیت نابهنجار کودکان عراقی هشدار داد

حوزه/ گزارش‌های جدید نشان می‌دهند از سال ۲۰۱۴ تا کنون نزدیک به ۱ هزار و ۵۰۰ کودک عراقی در این کشور ربوده شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یونیسف اعلام کرده که 3.6 میلیون کودک عراقی در معرض مرگ یا خشونت جنسی قرار دارند و 4.7 میلیون کودک عراقی به خاطر جنگ و درگیری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

از هر 5 کودک عراقی یک نفر در معرض مرگ، جراحت، خشونت جنسی و استخدام در گروه‌های نظامی قرار دارد، این درحالی است.  گزارش‌های جدید نشان می‌دهند از سال 2014 تا کنون نزدیک به 1 هزار و 500 کودک عراقی در این کشور ربوده شده‌اند.

به گفته یونیسف از سال 2014 تا کنون مرگ 838 و مجروح شدن 794 کودک در عراق به ثبت رسیده است، اما به احتمال زیاد رقم واقعی کشته‌ها و مجروحین به مراتب بالاتر است. به علاوه ربودن 1 هزار و 496 کودک یعنی میانگین 5 کودک در هر ماه از سال 2014 اعلام شده است. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که دختران ربوده شده در معرض سوءاستفاده‌های جنسی قرار دارند.

پیتر هاکنیز نماینده سازمان در عراق می‌گوید: کودکان عراقی در خط آتش قرار دارند و به طور دائمی مورد هدف قرار می‌گیرند. ما از تمامی گروه‌ها می‌خواهیم که از کودکان محافظت کنند. ما باید به آن‌ها حمایتی را که نیاز دارند بدهیم تا از وحشت ناشی از جنگ نجات یافته و برای ایجاد عراقی صلح آمیز و شکوفاتر تلاش کنیم.

هاکینز درباره ربوده شدن کودکان نیز گفت: دزدیده شدن کودکان از خانه‌هایشان، مدارس یا خیابان‌ها هولناک است. این کودکان از خانواده‌هایشان جدا شده و تحت استثمار یا سوءاستفاده‌های مشمئزکننده قرار می‌گیرند.

وضعیت نابهنجار کودکان عراقی

مین‌گذاری‌های سرتاسر عراق تهدید دیگری برای کودکان این کشور محسوب می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در دیاله در شرق بغداد نیروهای امنیتی حداقل 18 ماده منفجره در جاده‌ای را خنثی کرده‌اند که معمولا برای فرار خانواده‌ها از جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته یونیسف بسیاری از کودکان عراقی در کنار خطرات فیزیکی در معرض آسیب‌های روانی ویرانگر با عواقب مادام العمر قرار دارند.

وضعیت نابهنجار کودکان عراقی

بعلاوه بسیاری از خانواده‌ها معیشت خود را از دست داده‌اند و مجبور هستند کودکان خود را به کار فرستاده یا دخترانشان را به ازدواج زودهنگام مجبور کنند. به گفته یونیسف نزدیک به 975 هزار کودک در عراق زیر سن 15 سال ازدواج می‌کنند و تخمین زده می‌شود که 575 هزار کودک در این کشور به کار مشغول هستند. تقریبا یک پنجم مدارس به دلیل درگیری‌ها بسته شده‌اند و نزدیک به 3 میلیون و 5 هزار کودک در سنین پایین از تحصیلات محروم هستند.

تحلیلگران معتقدند که حضور نیروهای تکفیری تروریستی که با حمایت برخی جریانات و کشورهای خاص به عراق آمده اند، این وضع نابسامان را به وجود آورده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha