جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بزرگداشت علامه امینی در بنیاد بین المللی نهج البلاغه

حوزه/مراسم گرامیداشت یاد و خاطره چهل و پنجمین سالگرد ارتحال علامه امینی همراه با ضیافت افطاردر بنیاد بین المللی نهج البلاغه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین‌ هاشمی شب گذشته در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد ارتحال علامه امینی گفت: آیت‌الله دین‌پرور به خاطر رفت و آمد و ملاقات هایی که با علامه امینی  داشت به توصیه این عالم بزرگ، بنیاد نهج البلاغه را تشکیل داد و این بنیاد مبارک، موسسه ای پژوهشی و آموزشی است که توسط جمعی از دانشمندان حوزه در سال 53 شکل گرفت و فعالیت رسمی آن در سال 55 آغاز شد.

*ترجمه کلمات قصار نهج البلاغه به۱۴زبان زنده دنیا

وی با اشاره به اینکه بنیاد نهج البلاغه کلمات قصار نهج البلاغه را به 14 زبان زنده دنیا ترجمه کرده است خاطر نشان ساخت : بنیاد نهج البلاغه تاکنون 16 کنگره نهج البلاغه را برگزار کرده که نخستین این کنگره‌ در سال 1360 با پیام امام خمینی(ره) برگزار شد.

وی افزود: در تشکیل بنیاد نهج البلاغه شخصیت‌های بزرگی همچون علامه امینی، شهید بهشتی و شهید مطهری نقش داشتند، همچنین این بنیاد برای برنامه آموزشی خود از بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب، علامه جعفری و استاد شهیدی بهره‌مند شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اهداف بنیاد نهج البلاغه گفت: از جمله اهداف این بنیاد تعمیق مفاهیم نهج البلاغه در جامعه، بهره گیری از رهنمودهای نهج البلاغه، ارتباط با مجامع علمی در خارج از کشور برای معرفی نهج البلاغه است.

*انتشار ۳۰جلد موسوعه احادیث العلویه توسط بنیاد نهج البلاغه

معاون پژوهشی بنیاد نهج البلاغه با اشاره فعالیت‌های این بنیاد گفت: بنیاد نهج البلاغه کار نگارش و تدوین دانشنامه موضوعی نهج البلاغه را انجام داده است، همچنین در این بنیاد کتاب نهج البلاغه موضوعی به زبان اردو ترجمه شد، علاوه بر این موسوعه احادیث العلویه در 30 جلد در بنیاد نهج البلاغه منتشر شد.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر 10 نشست تخصصی درباره پیام امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر به عنوان پیش نشست هفدهمین کنگره نهج البلاغه از سوی بنیاد برگزار شده است.

استاد نهج البلاغه گفت : پژوهشکده نهج البلاغه توسط بنیاد راه اندازی شد، همچنین بنیاد نهج البلاغه با مجوز وزارت علوم رشته نهج البلاغه را در مقاطع ارشد و دکترا تاسیس کرد و علاوه بر این آرشیو دیجیتال منابع در حوزه نهج البلاغه در بنیاد ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد نهج البلاغه برای برگزاری کنگره نهج البلاغه در هند همکاری کرده است، همچنین این بنیاد رشته تخصصی را برای تحصیل طلاب تاسیس کرده و تاکنون بیش از 30 پایان نامه حوزوی در سطوح سه و چهار در خصوص نهج البلاغه در بنیاد به نگارش درآمده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha