جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه / استاد حوزه علمیه لرستان گفت:استمرار بر مراقبت از نفس از مهمترین دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با تبریک فرار رسیدن عید سعید فطر به مسلمانان روزه دار افزود:رمضان ماه سراسر از نور و معنویت بود بطوری که در این ماه انسان با مراقبت از نفس خود، در جهت کسب رضای خداوند متعال قدم برداشت.

وی با بیان اینکه آمارها نیز حاکی از کاهش میزان جرم در این ماه مبارک بود تصریح کرد:خداوند نیز فرموده اند روزه ماه مبارک رمضان را برای با تقواتر شدن به بندگانم واجب نمودم و این موضوع رحمت و آمرزش الهی را برای بندگان خود می رساند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با بیان اینکه مراقبت از هوای نفس و دوری از گناه از مهمترین دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان است تصریح کرد :برای استمرار این معنویات باید بر انجام اعمال  ماه مبارک رمضان در طول سال نیز همت ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی مراقب از اعضاء و جوارح انسانی از گناه را از مهمترین راههای نگه داشتن معنویت بدست آمده از ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطر نشان کرد:برای ادامه این معنویت باید مراقب گناهان زبان،گوش ،چشم باشیم چرا که نگه داشتن جوارح از گناه خود به خود می تواند معنویت این ماه را استمرار بخشد.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن در این ماه بار معنوی بالایی را برای انسان به همراه داشت اظهار داشت:انس با قرآن و تدبر در این کتاب انسان ساز الهی بصورت مستمر می تواند راهی دیگر برای حفظ معنویت ماه مبارک رمضان باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شرکت در نمازهای جماعت مساجد بصورت روزانه نیز راهی دیگر برای حفظ و استمرار معنویت ماه مبارک رمضان است بیان داشت:حضور گسترده و پرشور مردم در مساجد پس از این ماه باید همچنان ادامه یابد و صفوف نماز جماعت در مساجد نباید کمرنگ شود.

حجت الاسلام سبحانی سحرهای ماه مبارک رمضان و شب زنده داری های این ماه را نیز از دیگر راه های کسب معنویت در این ماه برشمرد و تصریح کرد:برای استمرار این معنویت می توان همانند ماه مبارک رمضان و عادت جسم به ساعاتی برای شب زنده داری این معنویت را استمرار بخشید.

وی خواندن نماز شب و ادعیه ویژه در روزها و شبهای سال را نیز از دیگر راهها برای حفظ معنویت ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت:با تمسک به قرآن و پیاده نمودن سیره زندگانی اهل بیت(ع) و مراقبت از نفس می توان معنویت ماه مبارک رمضان را حفظ و استمرار بخشید. 

امام جمعه موقت کوهدشت تصریح کرد:مومنان روزه دار پس از یک ماه روزه داری و تمرین معنویت روز عید فطر را نیز به منظور جشن بندگی و استمرار معنویت جشن می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha