شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بیان و انعکاس انتقادات نسبت به حوزه خوب است، اما باید با حفظ انصاف باشد.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  ضمن تبریک به آیت الله اعرافی به جهت آغاز دوره مدیریت وی اظهار داشت: حقیقتاً باید از خدمات آیت الله حسینی بوشهری تجلیل و تقدیر کرد و اگر هم انتقادی وجود دارد باید با حفظ انصاف و توجه به مشکلات و کمبودها صورت گیرد.

وی افزود: از این حیث تشکیل اتاق فکر و نیز آسیب شناسی منصفانه یکی از برنامه های مهم در دوره جدید باشد تا ضمن رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، شاهد تحولات بهتر و مطلوب تری در سطح حوزه های علمیه باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: در عین حال نباید از تجارب گذشته در عرصه مدیریتی حوزه برای بهبود اوضاع و خدمت مطلوب تر غافل شد.

وی با بیان این که یکی از اساسی ترین وظایف و کارکردهای حوزه ، تلاش همه جانبه در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) و دفاع از آموزه های ناب دینی است، ابراز داشت: پاسخگویی به نیازهای جامعه و دفاع از دین مستلزم این است که حوزه های علمیه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، همچنین اخلاق و تهذیب، تبلیغ و غیره گام های بهتری برداشته و با شناسایی دقیق وضع موجود، زمینه و بستر لازم برای حرکت به سمت وضع مطلوب را فراهم نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند، حوزه مادر نظام است و باید نسبت به تامین نیازهای فرزند خود تلاش بیشتری داشته باشد البته این سخن به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش های گذشته نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha