شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مختار جمعه

حوزه/ وزیر اوقاف مصر خاطر نشان کرد تا کنون قاره آفریقا مورد توجه مسئولان نبوده، اما ما بنا داریم بار دیگر به آفرقا نزدیک شویم و مراکز دینی موجود در آفریقا را تقویت کنیم و گروه های تبلیغی بیشتری را به این قاره اعزام کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در دیدار با اعضای کمیته امور آفریقا درباره برنامه وزارت خود برای تبلیغ در آفریقا گفت: مصر به خاطر وجود نیروهای منطقه ای و بین المللی در آفریقا، با چالش های زیادی در این قاره روبرو است؛ چراکه برخی کشورها به خاطر غنی بودن خاک این سرزمین به آفریقا توجه دارند و آن را در محاسبات خود وارد کرده اند.

وی افزود: البته ما باید برای فعالیت در آفرقا خوش بین باشیم؛ چراکه زمینه برای ارسال کاروان های دینی و فرهنگی مصر به آفرقا موجود است.

مختار جمعه ادامه داد: من به السیسی رئیس جمهور مصر پیشنهاد داده ام که درباره ارسال گروه های مصری به خارج بازنگری هایی صورت بگیرد و رئیس جمهور هم بر اساس پیشنهاد ما دستوراتی را خطاب به نخست وزیر صادر کرده است و این پیشنهاد به این خاطر بود که در گذشته گاه گروه هایی بدون داشتن مهارت و شایستگی به خارج از کشور اعزام می شدند که تاثیر خوبی نداشت.

وی افزود: در حال حاضر بنا داریم همایش هایی را شامل برنامه گردشگری و تفریح برگزار کنیم و زمینه حضور آفریقایی ها را در مصر فراهم کنیم.

وزیر اوقاف مصر خاطر نشان کرد تا کنون قاره آفریقا مورد توجه مسئولان نبوده، اما ما بنا داریم بار دیگر به آفرقا نزدیک شویم و مراکز دینی موجود در آفریقا را تقویت کنیم و گروه های تبلیغی بیشتری را به این قاره اعزام کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha