پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 389702
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
شعر فاطمی

حوزه/ دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری شعر پاسدار با عنوان "شعر فاطمی"، از ارسال بیش از ۷۵۰ اثر به دبیرخانه کنگره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار، از برگزاری پنجمین کنگره سراسری شعر پاسدار خبر داد و گفت: این کنگره با موضوع شعر فاطمی برگزار می شود.

دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری شعر پاسدار افزود: این کنگره با حضور شعرای برجسته کشور روز چهارشنبه هفته جاری به مدت دو روز در قم برگزار خواهد شد و در آن از نفرات اول تا سوم در زمینه شعر تجلیل به عمل می آید.

وی با اشاره به محورهای این کنگره افزود: انتظار در مکتب فاطمی، حجاب در مکتب فاطمی، عبادت د ر مکتب فاطمی، بصیرت و دفاع فاطمی از حریم ولایت، امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی فاطمی، ایستادگی و مقاومت فاطمی در برابر تحریف فرصت طلبان از جمله این محورهای کنگره شعر پاسدار بود.

حجت الاسلام انصاری نژاد تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره در سطح کشور را 751 اثر عنوان کرد و ابراز داشت: این تعداد توسط بیش از 300 شاعر ارسال و نیز تعداد 130 قطعه شهر به دلیل اینکه در چارچوب موضوعات و محورهای تعیین شده قرار نداشت داوری نشد.

دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری شعر پاسدار با بیان اینکه داوری ها با دقت و نظر تمام و کمال برگزار شد، افزود: در هر محور این کنگره سه نفر برگزیده می شوند و از آنان تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: قرار است در  این کنگره از کتاب "ریحانه مستور" رونمایی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha