شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 389829
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کتاب دعاهای امام رضا(ع)

حوزه / چاپ کتاب دعاهای امام رضا(ع) یکی از فعالیت های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، برای معرفی معارف رضوی به شیفتگان آن حضرت(ع) است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با ایام پر و خیر و برکت کرامت رضوی، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «دعاهای امام رضا(ع)» را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

در کتاب «دعاهای امام رضا(ع)» دعاهای متعددی از حضرت رضا(ع) با عناوین موضوعی آمده است. در این کتاب بعداز اصالت یابی ادعیه این امام همام، دعاها در 5 زیر عنوان شامل مناجات ها و نجواهای عارفانه، خواهش ها و تمناها، اعمال مربوط به زمان ها و مکان های خاص، عوزه و رقه دسته بندی شده است.

یکی از ویژگی¬های این کتاب این است که ترجمه ای  وفادار به اصل و در عین حال روان و قابل فهم برای ادعیه تهیه شده است. با این کتاب زائران رضوی می توانند ادعیه ای را در این حرم امن بخواند که خود حضرت رضا(ع) در زمان حیات خویش این ادعیه را خوانده و از ایشان به یادگار مانده است.

یکی از بخش های این اثر، به زندگانی پر بار امام رضا(ع) و بخشی دیگر به معارف رضوی اختصاص یافته است. زائر  بارگاه منور رضوی، در این اثر ارزشمند با کلام خود حضرت، با ایشان ارتباط پیدا کرده که به یقین در ارتباط و حظ معنوی وی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در مقدمه به گونه های دعا و در متن این کتاب، به 6 موضوع پرداخته شده است. بخش اول تسبیح و مناجات و عباراتی عرفانی با ارزش و والا که تکریم خدا و پیامبر(ص) است. بخش دیگر صلوات بر پیامبر(ص)، زیارت، آداب زیارت و زیارت های مختلفی برای بقاء متبرکه را تشکیل می دهد.

موضوع نمازها، تعقیبات و همچنین اعمال مکان ها و زمان های خاص و سخنانی که به ما رسیده از دیگر مباحث این کتاب را تشکیل می دهد.

54 دعا از دعاهای کوتاه تا چند صفحه ای در این مجموعه گرد آمده و به 40 منبع معتبر و دسته اول توجه شده است. در دعاهای حضرت رضا(ع) قدیم ترین و معتبرترین منبع انتخاب شده و به همین دلیل متن کامل دعاها در این کتاب در دسترس است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha