جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد در همایش آموزشی مبلغین ایام غدیریه در مدرسه عالی دارالشفاء قم

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: نسبت به غدیر و مظلومیت آن مقصر هستیم و در معرفی آن کوتاهی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه شنبه در همایش آموزشی ایام غدیریه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء اظهارداشت: غدیر، موضوعی است که اگر تمام سال را برای آن اختصاص دهیم نه تنها کهنه نمی شود بلکه با تبلیغ و سخنرانی می توان کم کاری ها را جبران کرد.

نویسنده کتاب « سیره پیامبر(ص): محبت و رحمت » افزود: زمانی در قم افرادی که معتکف می شدند بسیار محدود بودند ولی با کار فرهنگی و تبلیغات سال گذشته 15 هزار نفر معتکف شدند و این اهمیت بحث تبلیغ و اطلاع رسانی را می رساند، لذا باید برای غدیر و معرفی آن به همگان تبلیغ و اطلاع رسانی را مدنظر داشته باشیم.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه همانگونه که به استقبال محرم می‌رویم  باید به استقبال غدیر برویم، گفت: وقتی توحید و نبوت را ولایت حفظ می کند چرا نباید برای معرفی ولایت و تببین آن در امت اسلامی برنامه سازی کرد و نسبت به عرضه آن اقدام نمود؟

حجت الاسلام والمسلمین  فرحزاد بیان داشت: متاسفانه امروز به جهت تبلیغات و فیلم های تبلیغاتی مردم دنیا فلان ورزشکار، فلان خواننده و هنرپیشه را بیشتر از صاحب ولایت و وصی حضرت رسول صلی الله علیه و آله می شناسند و این ننگ ما است که نتوانسته ایم نسبت به معرفی امام اول و امیرالمومنین علیه السلام اقدامی در شأن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام انبیا مقدمه ای برای آمدن پیامبر خاتم بوده‌اند، گفت: پیامبر ما مقدمه بودند برای تببین ولایت که در وجود امام علی علیه السلام تجلی پیدا کرده است و این اهمیت این موضوع غدیر را می رساند و ما هر چه از نور صحبت کنیم تردید نداشته باشید ظلمت خودش دور می شود.

نویسنده کتاب « سیره پیامبر (ص): محبت زنان و کودکان» با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به صورت غیر رسمی 120 بار به معراج رفته است، افزود: در این معراج ها همه بحث و صحبت ها بر سر ولایت امیر المومنین علیه السلام و اهمیت ترویج و تبلیغ آن از سوی پیامبر صل الله علیه و آله بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه تمام انبیا الهی جانشین داشته‌اند جز پیامبرصل الله علیه و آله  ما؛ مگر می‌شود چنین چیزی که پیامبر صل الله علیه و آله ما در این مورد اقدامی نکرده باشد و این در حالیست که دین اسلام در جزئی‌ترین موارد حکم دارد مگر می‌شود در خصوص آینده جامعه و جایگاه و امامت صحبتی نکرده باشد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha