دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عید بزرگ غدیر

حوزه/ شاعر آیینی، لازمه رشد و بالندگی شعر غدیر و به طور کلی شعر آیینی را اهتمام ویژه به عنصر نوآوری و خلاقیت در آن برشمرد.

سید حبیب نظاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی درطول سالیان اخیر شاعران جوان شهرستانی  از جمله بچه های قم درعرصه شعر آیینی از جمله اشعار در رابطه با مساله غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) رشد و پیشرفت چشم گیری داشته اند که البته لازمه چنین تداومی، توجه به دو اصل خلاقیت و پشتکار در فعالیت ها و برنامه های ادبی شان است.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی، جوانان بسیار پرشور و با استعدادی در عرصه شعر آیینی کشور پرورش یافته اند، گفت: از دیرباز شهر مقدس قم، به نوعی پایتخت و محور شعرآیینی بوده که این مهم به ویژه با حضور اساتید و بزرگانی چون استاد مجاهدی رنگ و بوی دیگری داشته است.

نظاری همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان باید بیش از پیش قدر استعدادهای جوان شعری به خصوص در عرصه شعرآیینی و شعر علوی را بدانند و با حمایت های مادی و معنوی ، زمینه و بستر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آنان را فراهم سازند.

وی بیان داشت: به جرأت می توان مدعی شد که در بین جوانان قمی، شاعرانی هستند که بر مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) تأثیر گذاشته­ اند و هنرِ پرمخاطب مداحی را وارد عرصه­ های جدیدی کرده­ اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha