شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عمامه گذاري

حوزه/ مراسم تلبس ۱۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان به دست حجت الاسلام و المسلمين رئیسی، همزمان با روز عيدغدير، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر فرهنگي تربیتی حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرگزاري «حوزه»با اعلام این خبر گفت: تعداد 100 نفر از طلاب سطح یک حوزه علمیه خراسان، در روز عید غدیر و در جوار بارگاه منور رضوی به دست حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان معمم می شوند.

مدیر فرهنگي تربیتی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: این مراسم ساعت 9 تا 11 صبح روز سه شنبه مورخ 30 شهريور 95 در تالار ولایت (اماكن متبركه) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی با اين تعبير كه پیامبر(ص) در روز عید غدیر عمامه خود را بر سر حضرت علی(ع) نهاد و بشارت امامت را به امت داد، بیان کرد: اين مراسم به تاسي از پيامبر گرامي اسلام(ص) در عيد غدير انجام مي شود.

حجت الاسلام ریحانی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه همه ساله در اعیاد مهم معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان مراسم عمامه گذاری طلاب را به صورت رسمی برگزار می کند، طلابي که قصد ملبس شدن را دارند می توانند برای مراسم 17 ربیع الاول اقدام کنند.

وی ابراز کرد: طلاب پس از بررسی صلاحیت علمی و گذراندن کارگاه تلبس در محل مدرسه علميه عالي كه فردا دوشنبه از صبح تا عصر برگزار مي گردد، موفق به دریافت مجوز تلبس مي شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha