جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حاجی محمدی- استاد حوزه قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر، گفت: امروز باید پژوهش‌ها علمی، هدفمند و كاربردی باشد تا بتواند درزندگی روزمره مردم تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، گفت:  پژوهش از ضرورت های زندگی بشری است و بی تردید تمام پیشرفت های معنوی، علمی و مادی انسان ها بر گرفته از تفکّر، تعمّق، تحقیق و پژوهش می باشد که  باید طلاب مدارس علمیه این امر مهم را مورد توجه قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین بر فرهنگ سازی امر پژوهش در جامعه به خصوص حوزه های علمیه  تاکید کرد و افزود: پژوهش از لوازم ضروری پیشرفت علمی، فرهنگی و اعتقادی به شمار رفته و به همین جهت دو نهاد متولی امر پژوهش در کشور، یعنی حوزه و دانشگاه وظیفه سنگینی در این مقوله بر عهده داشته و اساتید مدارس علمیه نیز باید موضوع پژوهش را جدی بگیرند.

این محقق حوزوی با بیان این که پژوهش ها باید هدفمند و جهت دارباشد، تا به نتیجه مثبتی رسیده ومفید واقع گردد، ابراز داشت: از صدر اسلام تاکنون بزرگان به امر پژوهش و نوشتن مطالب علمی تاکید کرده و نمونه آن تربیت پژوهشگران بزرگ در عالم اسلام می باشد.

حجت الاسلام حاجی محمدی، الگو گرفتن طلاب علامه طباطبایی ها و شهید مطهری ها را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: امروز طلاب باید با الگو گرفتن از بزرگان، درامر پژوهش و تحقیق کوشا باشند تا بتوانند آثار ماندگاری را برای آیندگان به یادگار بگذارند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صالح IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اساتید حوزه ای که شما در آن فعالیت می کنید و همینطور خود شما هیچ بهره ای از پژوهش استاندارد نبرده اید. بعد اونوقت کی باید کیو تربیت کنه؟!