پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میرزا محمد تقی شیرازی

حوزه/ معبود بی‌همتا از بندگان خودخواسته است تا هر آنچه نیاز دارند از او بخواهند تا اجابت کند، گرچه گاهی برخی موانع باعث می‌شود دعا مستجاب نشود، اما صرف دعا کردن ولو اینکه اجابت نشود، ثمراتی دارد و یکی از بهترین ثمرات آن نزدیک شدن بنده با معبود خود است.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ غافر/60

مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم

آینه:

حکایت؛ مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری فرمودند: وقتی در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اهالی سامراء به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و هر روزه عده‌ای جان خود را از دست می دادند.

روزی جمعی از اهل سامراء در منزل مرحوم سید محمد فشارکی، بودند؛ ناگاه آیت‌الله میرزا محمدتقی شیرازی که از لحاظ جایگاه علمی مانند مرحوم فشارکی بود، وارد شدند، صحبت از بیماری وبا شد و ابراز نگرانی که همه در معرض این بیماری خطرناک هستند.

مرحوم میرزا فرمودند: اگر من حکمی کنم انجام می‌شود یا نه؟ همه گفتند: آری، فرمود: من حکم می‌کنم؛ شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز، همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه به مادر امام زمان (عج) حضرت نرجس خاتون نمایند و دعا کنند تا این بلا از آنان دور شود، اهل مجلس این حکم را به همه شیعیان رساندند مشغول زیارت عاشورا شدند. از فردا شیعیان دیگر در معرض تلف واقع نمی‌شدند، ولی غیر شیعه می‌مردند و بر همه اهل سامراء این نکته واضح و ظاهر شد.

برخی از شیعه می‌پرسیدند: سبب چیست که از ما می‌میرند و از شما نمی‌میرند؟

گفته شد: همه زیارت عاشورای امام حسین (ع) می‌خوانند تا در معرض وبا و طاعون قرار نگیرند و خداوند هم دفع بلاء می‌کند.1

من به دعا كرده‌ام مدّعیان را هلاك                      زانكه خواص دعا دفع بلا كردن است 2

1.       با اقتباس و ویراست از کتاب یک‌صد موضوع 500 داستان

2.       فروغی بسطامی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خیال کج IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    میشه لطفا الان هم آقایون بیان یه راهکار ارائه بدن؟ خود آقایوون بدون ماسک جایی میرن؟ این جور موقع هاست که با کمی فکر و قیاس آدم میفهمه ک تعصب از جهل میاد. این نظرات هم که سانسور میشه. فقط ادعا ادعا ادعا