جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ از سه کتاب کام دادا، مجموعه کتاب راوی و روایت نامه در مؤسسه روایت سیره شهدا رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا که در این مؤسسه برگزار شد اظهار داشت: امروز از سه مجموعه کتاب در این مؤسسه رونمایی خواهیم کرد آثاری فاخر و قابل استفاده خواهندبود.

وی ابراز داشت: مجموعه کتاب راوی، کتاب روایت نامه و کتاب کام دادا، سه کتابی است که امروز از آن رونمایی خواهیم کرد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان ساخت: کتاب کام دادا، تاریخ شفاهی اسناد زنده و دست اول جنگ است که باید رونق پیدا کند ؛ ب این نوع کتاب ها باید استمرار داشته باشد.

کارشناس برنامه سمت خدا با بیان این مطلب که مؤسسه سیره شهدا در سه حوزه، پژوهش های مناسبی انجام داده است، گفت:  مبانی علمی و پژوهشی فرهنگ جهاد، محتوای کاربردی و آموزشی فرهنگ جهاد و تاریخ شفاهی دفاع مقدس، سه حوزه ای است که این مؤسسه در آن مشغول به پژوهش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: در راستای مبانی علمی و پژوهشی فرهنگ جهاد، رشته تخصصی فرهنگ جهاد را نیز در سطح سه حوزه به تصویب رسانده؛ مرکز تخصصی جهاد را راه اندازی کرده و ان شاءالله از نیمه دوم سال تحصیلی جدید فعالیت های آموزشی را آغاز خواهیم کرد.

در ادامه حجت الاسلام نادم، معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا به ایراد سخن پرداخت و گفت: کتاب روایت نامه شامل صدها موضوع مناسب با دفاع مقدس در قالب الفبایی می باشد که از کلام رهبر معظم انقلاب استخراج شده است.

وی بیان داشت: این کتاب از سوی معاونت پژوهش مؤسسه روایت سیره شهدا قم تدوین و موضوعات استخراجی آن، سوژه های مناسبی  برای راویان عرصه دفاع مقدس می باشد.

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: استقامت، آمریکا، آتش بس، ایمان، بصیرت، جانباز، جهاد، دشمن، سنت الهی، شهادت، شهید، قطعنامه و ... برخی از موضوعات مهم کتاب روایت نامه می باشد.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین نورانی، نویسنده کتاب کام دادا نیز در این مراسم گفت: این کتاب مجموعه خاطرات دوران جوانی بنده و ایام دفاع مقدس بوده و در آن تلاش کردیم بدون اغراق، به بیان خصوصیات و رفتارهای شهدا در دفاع مقدس پرداخته و ریز شوخی ها، معنویات، دعا، حمام، غذا، اوقات فراغت و ... این عزیزان را به رشته تحریر در بیاوریم.

نویسنده کتاب کام دادا خاطرنشان ساخت: این کتاب بخشی از 600 صفحه دست نوشته های بنده در دفاع مقدس است که در این کتاب جمع آوری شده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha