پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار با خانواده های شهیدان وکیلی و رازینی

حوزه/ امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم حوزه های علمیه انقلابی بمانند و انقلابی تر باشند، باید همه حوزه ها، ادارات و ... از شهدا درس انقلابی بودن را الگو بگیرند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار با خانواده های شهیدان وکیلی و رازینی با اشاره به جایگاه شهدا ابراز داشت: خانوادهای شهدا سرمایه و ذخیره های نظام هستند و ما واقعا در برابر عظمت روحی شما و سرمایه ای که برای انقلاب گذاشته اید کوچک هستیم و در مقابل آن، مسئولیت خطیری بر گردن خود داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده در خارج از کشور به حسب ماموریتی خود ارتباط و حضور داشتم از این جهت که بیش از 30 سال در کشورهای مختلف آفریقای، آسیایی و... رفت و آمد داشتم، می دیدم که همه جای دنیا نور این شهدا متجلی است و این ها عالم را تغییر دادند.

مدیر حوزه های علمیه، الهی شدن شهدا را مدیون تربیت پدران و مادران آنها دانست و خاطرنشان ساخت: سرمایه گذار این شهدا، پدر و مادرانشان هستند و نفس و پاک  آنها بوده که در جهت تربیت الهی گام برداشته اند و لذا ما در تمامی عرصه ها مدیون شهدا و  خانوادهای آنها هستیم.

وی با اشاره به ولایت پذیری شهید صدر خاطر نشان ساخت: در بیان شهید صدر نقل شده است، که صدام ملعون چهار بار برای شهید صدر پیک فرستاد و اولین باری که پیک آمد، چهار شرط به شهید صدر پیشنهاد داد که  در صورت پذیرفتن آنها آزاد خواهد بود و به عنوان مرجع اول عر اق تمامی رسانه های این کشور دست ایشان خواهد بود؛ اما ایشان  شرط ها را رد کردند و بارآخر تنها یک شرط آوردند که آن نبردن نام امام خمینی(ره) و جدا کردن خود از ایران و انقلاب اسلامی بود و شهید صدر در همان جلسه گفتند اگر من این شرط را نپذیرم چه خواهید کرد گفتند؛ اعدام خواهید شد و می گویند ایشان همان هنگام عبای خودشان را برداشتند و گفتند من آماده اعدام هستم.

مدیرحوزه های علمیه در پایان خاطر نشان ساخت: خانواده های شهدا برای حوزه و ملت ایران الگو هستند؛ لذا همه مردم و مسئولین وظیفه دارند، این الگوهای ارزنده  را به نسل نو و جامعه امروزی منتقل کنند؛ چرا که ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم حوزه های علمیه انقلابی بمانند و انقلابی تر باشند، پس باید همه حوزه ها، ادارات و ... از شهدا درس انقلابی بودن را الگو بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha