چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جواد رفاهی-دبیر جشنواره فیلم کوتاه رویش

حوزه/ دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" با محوریت سبک زندگی اسلامی و مفهوم دین، دی ماه سال جاری، در مشهد برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سیدجواد رفاهی، مدیرحوزه هنری انقلاب اسلامی، امروز در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را در قالب داستانی، مستند، و پویانمایی در دو بخش ملی و جوانه های رویش، به صورت رقابتی از 27 تا 30 دی ماه، در شهر مشهد مقدس برگزار می کند.

وی، ارتباط معنوی هنرمندان و فیلم سازان مشهد با حضرت رضا(ع) را از مهم ترین اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: جشنواره فیلم  کوتاه دینی "رویش" برای شناخت قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی است تا بستری مناسب جهت معرفی فیلم سازانی باشد که آثارشان مفهوم دین، اخلاق، امید، نجابت و سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج می کند و نیز عرصه ای برای پدید آوردن انگیزه و امید در فیلم سازان جوان و آینده سازان سینمای حرفه ای ایران است .

رفاهی به بخش های دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" اشاره کرد و افزود: بخش ملی جشنواره به نمایش آثار داستانی، مستند، و پویانمایی اختصاص  دارد. همچنین در بخش جوانه های رویش؛ به نمایش آثار کوتاه دینی داستانی، مستند و پویانمایی فیلم سازان اول و دوم پرداخته می شود.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی، درباره بخش های جنبی جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش"، گفت: این بخش به تحلیل آثار برگزیدگان سده های گذشته سینمای ایران اختصاص دارد که دارای آثار دینی باشند، همچنین در بخش نگاه نو نشست های تخصصی با تأملی در رویکردهای نسبت دین و سینما، با حضور فیلم سازان، کارشناسان، فرهیختگان و صاحب نظران برگزار خواهد شد .

وی در ادامه به نمایش های ویژه این بخش اشاره کرد و افزود: مرورآثار کوتاه دینی  یک کشور یا منطقه جغرافیایی، نمایش آثار ارزشمند و برجسته سینمایی با مضامین و گرایش های دینی و اعتقادی ومعرفی آثار فیلم سازان مسلمان دینی جهان از جمله  بخش های ویژه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش است  .

 مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی به آمار فیلم های کوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره رویش اشاره کرد و گفت: کل فیلم های رسیده 211 اثر بوده است؛ در بخش داستان 77 فیلم، مستند60 فیلم، پویانمایی 28 فیلم د به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار 20آبان ماه می باشد و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به صورت حضوری یا از طریق پست به آدرس مشهد، بلوار هاشمیه، حوزه هنری خراسان رضوی ارسال کنند.

انتهای پیام/ح

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha