سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام احمد شرفخانی

حوزه/ بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه زیارتی در کشور وجود دارد که سالانه حداقل۱۷۰ میلیون زیارت در این اماکن متبرکه انجام می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در اولین نشست کمیته زیارت در قم با ذکر این مطلب که 8051 بقعه متبرکه زیارتی در کشور وجود دارد بیان کرد: سالانه حداقل170 میلیون زیارت در این اماکن متبرکه انجام میشود.

وی با بیان این نکته که سال گذشته در عرصه زیرساخت زیارت، اعدادی تصویب شده است افزود: در عالم واقع باید این سوال مطرح شود که چه مقدار از این اعداد جذب میشوند.

 معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور خاطرنشان کرد: زیرساخت زیارتی در واقع یک گسترده عظیم از نیازها است که شامل نیازهای امنیتی وسیع و یا رفاهی است که باید در کل مسیر زیارتی انجام شود.

وی اظهار کرد: هنوز ابلاغ و الزام قانونی در زمینه مباحث مرتبط با زیارت در کشور انجام نشده است؛ در زمینه خدمات رسانی به زائران از نظر قانونی الزامی انجام نشده است و اگر کاری انجام می‌شود بیشتر بر اساس علاقه مندی است.

حجتالاسلام والمسلمین شرفخانی تصریح کرد: اگر خیری در اماکن مقدسه سرمایه گذاری خیریه انجام داد، آیا از نظر قانونی مشوقهایی برای این افراد در نظر گرفته میشود؟ باید بتوانیم ظرفیتهای مردمی را در این عرصه به میدان بیاوریم.

وی افزود: در هشت سال اخیر بابهای تحقیقاتی باز شده است و فعالیتهای گستردهای در قم و مشهد ایجاد شده است ولی باید این کارها با زمینههای اجرایی تامین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha