یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رونمایی از آثار تازه نشر مؤسسه دارالحدیث

حوزه/ با حضور أصحاب رسانه استان قم از آثار تازه نشر مؤسسه علمی-فرهنگی دارالحدیث رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا صبح امروز در نشستی با أصحاب رسانه استان قم با عنوان رونمایی از آثار تازه نشر مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، اظهار داشت: رسالت اصلی مؤسسه دارالحدیث، نشر، توسعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) بوده و مجموعه آثار و کتب تولیدی آن در این راستا می باشد.

وی ابراز داشت: ترجمه آثار به زبان های گوناگون از سیاست های مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بوده تا مسلمانان خارج از کشور نیز بتوانند از این آثار استفاده نمایند.

معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث با اشاره به اینکه ماهانه چندین کتاب از سوی این مؤسسه تدوین و چاپ می شود، خاطرنشان ساخت: اخیرا چندین کتاب شایسته و فاخر تولید شده که برخی از آنان متناسب با مناسبت های روز و گامی مؤثر برای برطرف سازی نیاز جامعه می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه یکی از دغدغه های مهم جامعه امروز را تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و رسانه ای عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از افراد به صورت تمام عیار در جهت نشر و اشاعه ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی مشغول به فعالیت بوده و رهبر معظم انقلاب در این راستا بر مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی دینی تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: تولید آثار مکتوب یکی از راه های مقابله با ناهنجاری هاست؛ اما کافی نیست و به این دلیل تولید آثار نرم افزاری و مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم در محیط رسانه ای حضور داشته و فضای مجازی را به صورت کامل در اختیار تهاجمات غربی قرار ندهیم.

وی با بیان این مطلب که امروز از چند کتاب رونمایی خواهیم کرد، اظهار داشت: «زندگی و بندگی» با موضوع سبک زندگی دینی و با قلم  رضا بابایی؛ «واقعه عاشورا در متون کهن» با موضوع محرم و صفر و با قلم؛ «عروج سرخ»، مجموعه ای از اشعار عاشورایی؛ «اشعار توحیدی»، مجموعه اشعار ترویج معارف توحیدی، «دروس فی اختلاف الحدیث» و «سهل بن زیاد و روایات»  از جمله کتبی است که اخیرا به چاپ رسیده و امروز از آن رونمایی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث یادآور شد: کتاب «زندگی و بندگی» با مضمونی زیبا، قلمی روان و با اتکا به کتاب میزان الحکمه به رشته تحریر در آمده و کتاب «واقعه عاشورا در متون کهن» نیز شش منبع کهن را در کنار هم آورده و علاقمندان به ساحت سیدالشهدا(ع) می توانند با استفاده از این کتاب، شش مقتل و کتاب کهن را یکجا داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کتاب «آداب و اخلاق مامقانی»، «ثارالله»، اولین کتاب مصور از تاریخ سیدالشهدا(ع) و ... از جمله آثاری است که از سوی مؤسسه دارالحدیث در دست چاپ می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ابراز داشت: مؤسسه دارالحدیث دارای چهار پژوهشکده «علوم و معارف حدیث»، «تفسیر اهل بیت(ع)»، «کلام اهل بیت(ع)»  و «اخلاق و روانشناسی اسلامی» است که سالانه بیش از 50 اثر جدید تولید دارند که برای تمام مخاطبان قابل استفاده می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha