پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرهنگ رضا حافظی

حوزه/ گسترش و فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در گروی عزم عمومی و تلاش نهادها و مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ رضا حافظی امروز در همایش بزرگ منادیان معروف که در امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه تحقق عدالت اجتماعی و اصلاح جوامع از اصیل ترین آرمان های مقدس در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: بر این اساس پیامبران الهی مبعوث شدند تا با تعارضات، اختلافات و انحرافاتی که اجتماعات بشری را تهدید می کنند برخورد نموده و جامعه انسانی را در مسیر الهی هدایت کنند.

وی تصریح کرد: تحقق هدایت بشر در گروی آموزش های الهی است و برای ضمانت اجرای احکام در جامعه اسلامی باید به دو راهکار مهم توجه داشت.

وی افزود: وجود حکومتی اسلامی که موظف به اجرای شعائر عمومی دین باشد و وجوب انجام فریضه امر به معروف زمینه ساز تحقق هدایت بشر است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) یادآور شد: در سایه انجام امر به معروف و نهی از منکر، احکام الهی اجرا، هدایت اجتماعی محقق، حکومت اسلامی تثبیت، امنیت اجتماعی حفظ و جبهه نفاق شکست می خورد.

حافظی، هدف از برگزاری همایش منادیان معروف را تبیین و تاکید بر امر به معروف در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران بعد از ایجاد قرارگاه امر به معروف و تشکیل ساختار مستقل برای این قرارگاه، در راستای مطالعه و توسعه راهکارهای گسترش این فریضه در سطح جامعه، "شوراهای امر به معروف" را در نواحی، اقشار بسیج، حوزه های مقاومت، کانون ها و پایگاه های بسیج تشکیل داد. 

وی تصریح کرد: پس از ایجاد ساختار و توسعه سازمان برای علمیاتی کردن این پدیده الهی در سطح جامعه، برنامه هایی را اجرایی می کند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه هدف قرارگاه امر به معروف در سال جاری نهضت آموزشی است، ابراز داشت: با ابلاغ پنج برنامه کلان در سطح رده های بسیج، حدود 1700 نفر از اعضا به همراه خانواده در دوره آموزشی در مشهد مقدس شرکت کردند و آموزش سالانه بیش از 1300 نفر از اعضای بسیج در دستورکار قرار دارد.

حافظی تصریح کرد: اصلاح محله های آلوده به منکرات و آسیب پذیر با اقدامات فرهنگی، بهره گیری از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات در راستای کاهش منکرات،  فعال کردن گروه های آموزش دیده تذکر لسانی با حضور رابطین دادگستری، گردشگری تعالی بخش و تعامل با سایر دستگاه های استان با هدف ارتقای جامعه از مهم ترین اقدامات قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) می باشد.

وی افزود: گسترش و فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در گروی عزم عمومی و تلاش نهادها و مردم است.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha