پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه / استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: راهپیمایی اربعین مصداق بارز مدیریت شیعه در مراسم های عظیم و پرشکوه اسلامی است.

حجت الاسلام حسین رشیدیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهارکرد: راهپیمایی و زیارت اربعین در روز اربعین امام حسین(ع) با جمعیت 20 میلیونی به خوبی برگزار می شود و تاکنون بدون  هیچ حادثه ای بوده است .
وی افزود: این شکوه جمعیت و مراسم بدون حادثه تروریستی برگزار شده و شیعیان با نگاه همه جانبه به این مراسم مهم جان و مال مردم را حفظ کرده اند و در اوج توجه به کرامت انسانی برگزار خواهد شد.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: عربستان سعودی با وجود توانایی ها و امکانات ویژه قادر به کنترل جمعیت و اداره منسک حج نیست که در سال گذشته چندین هزار نفر را در منا و در حریم امن الهی به شهادت رساندند.
وی با اشاره به سلامت و امنیت راهپیمایی اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین مصداق بارز مدیریت شیعه در مراسم های عظیم و پرشکوه اسلامی است که مناسک حج نیز باید به ملت های مسلمان و شیعه واگذار شود تا اینکه شاهد سلامت  وامنیت این مراسم معنوی باشیم.
حجت الاسلام رشیدیان افزود: مراسم اربعین شعور شیعه است و ابهت و اقتدار شیعیان و اتحاد محوری بین ادیان و مسلمان را به تصویر می کشد که بدون اختلافات برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور مردم از ایران در این مراسم معنوی، گفت: حفظ اتحاد، توجه به آرمان های شیعه و ترویج فرهنگ تشیع در این مراسم لازم  و ضروری است.
استاد حوزه و دانشگاه اظهارکرد: هر رفتاری که تشیع را تخریب کند آن رفتار نباید از شیعیان رخ دهد و همواره شیعیان در این مراسم در تلاش باشند که اتحاد و همدلی خود و فرهنگ های ناب اسلامی شامل توجه به هم نوعان، صبر، گذشت، ایثار، فداکاری، بخشش، نرم خویی و مهربانی و دوری از خشونت و مواردی از این قبیل را ترویج دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha